9 februari -13 Födelsedagskort till en vän....

Tänk så kul det är i den här scrap- och bloggvärlden!
Jag är såå tacksam till Åsa
som lockade in mig i det här!!
Jag har fått så många trevliga kontakter,
ja, t o m vänner bland er,
som hälsar på här inne hos mig. *lycklig*
TACK FÖR ATT NI FINNS!!
 
En av mina bloggvänner,
som jag aldrig träffat irl fyller år idag.
Här är kuvertet, som hamnade i hennes brevlåda idag
hoppas jag ;o)
 
 
Så häftigt kuvertpapper det här, tycker jag!
Idag har jag stansat en "spetskant"
till kuvertfliken med en Quickcuts-die.
 
 
Den kanten går igen även på kortet.
Har ju även använt "kuvertpapperet"
och stämplat den fina texten från SlöjdDetaljer
på ett papper i samma färgton
och gjort en tag.
Dekorerat med spets, band, pärlor och en kakservett.
Rosor förstås, en stansad bladswirl och en fjäril.
 
 
Inuti kortet är också en stansad skrivruta,
lite pärlswirlar och en fjäril.
 
 
Kortets baksida är också prydd
med lite mönsterpapper
(en bit av den, f ö knallfärgade, baksidan)
samma stansade kant och min namnetikett.
 
 
Avslutar som vanligt med kort och kuvert.
 
Hoppas nu min vän får en riktigt härlig födelsedag!
Jag har det bra och har sluppit influensor och elände
som jag kan läsa i bloggarna
att många av mina bloggvänner drabbats av.
Önskar er att hälsan snart kommer åter !
 
Det vi säkert vet är att ljuset kommer alltmer för varje dag
och att varje vinter har ett slut!
(även om det nog är en bit borta,
åtminståne här uppe i norr)
Nu går jag ut och skottar lite snö igen ;o)
Kramar om!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: http://pysselsandra.blogspot.se

Hej kära Margareta =)

Kan bara instämma vad trevligt vi har här med våra olika bloggar och vilken underbart trevlig hobby att hålla på med. Jag är också glad att Åsa fick dig att börja blogga!

Nu till detta underbara kort som din vänn måste ha blivit jätteglad för! Så fina mjuka färger och den där texten är ju så rätt!! Jag bara älskar ditt fina kort och det ljuvliga kuväret som du är så dukitig på att vika. Blir lika imponerad varje gång att du orkar göra dom. Tänkte jag skulle försöka lifta ditt fina sjöjungfru kort nu snart men med en annan stämpel bara. Får se ur jag lyckas =)

Ha en trevlig helg och ta det försicktigt med snöskottningen så du inge bryter till ryggen.

KRAMAR SANDRA!

2013-02-09 @ 13:07:21
Postat av: Carina

Jag tänker ofta på, vilken tur att jag följde med min syster på den där "skratt" dagen.Hörde inte att hon sa scrap:)För det skulle jag aldrig börja med.
Tyvärr fick vi inte så många tillfällen att pyssla ihop. Men många vänner har jag fått genom detta pyssel.
Vilket vackert kort du gjort. Såg vem det var till hi hi. Ha det bra och skotta försiktigt. Kram

2013-02-09 @ 13:24:13
URL: http://stickochpysseltokig.blogg.se
Postat av: Linda

Så fint kort och kuvert! Gillar verkligen färgerna, och spetskanten som återkommande tema.
Hoppas att du får fortsätta vara frisk!
Kramar

2013-02-09 @ 13:31:41
URL: http://kreativgegga.blogspot.com
Postat av: Onkis

Jag vet att födelsedagsbarnet blev jätteglad för ditt fina kort,
vem skulle inte bli det?? :)
Kram!

2013-02-09 @ 15:09:16
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Iffa

Tack för du tänker på oss sjuklingar =) Hade önskat jag kunde ge mig ut och skotta snö istället för att släpa omkring här hemma.

Idag måste jag verkligen säga att du nog gjort det snyggaste kuvertet hittills = den kanten var skitfin, detta måste du fortsätta göra på dina kuvert ibland!!!!!
Jättefint kort du gjort till, det är så många fina detaljer på, älskar färgkombinationen och ja, detta tyckte jag jättemycket om och hon har garanterat blivit jätteglad din mottagare!!
Kram Iffa

2013-02-09 @ 15:48:14
URL: http://iffasscrap.blogspot.se/
Postat av: Sindra/Marianne

Ett otroligt fint kit du gjort i härliga färger! Den som får det där i brevlådan blir säkert riktigt glad! :)
Gillar allt i det här inlägget! Så otroligt snyggt!
Jag har haft en förkylning men inte den värsta sortens influensa som härgar och jag hoppas innerligt att jag slipper den också.

Jag är så glad över att ha lärt känna dig och Åsa och att vi har kontakt via våra bloggar och även ses ibland i Gävle mest.

Kramis

2013-02-09 @ 18:57:25
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se
Postat av: Nina

Jag visst är det en härlig hobby man har och vad många nya vänner man har fått lära känna. Ditt kuvert är så fint gillar valet av pappret och ditt kort är fint som alltid. Du får ha en bra dag. Kram Nina

2013-02-10 @ 08:36:20
URL: http://ninascrapbooking.blogspot.se/
Postat av: Maritha

Jag håller med dej...visst är väl bloggvärlden en häääärlig plats att få vara del av!! =) Så tack till dej med som förgyller med dina söta kommentarer. =)

Kortet är bara såååå himla fint! Härliga detaljer och snyggt kuvert...

Kraaaam

2013-02-10 @ 18:18:46
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.com
Postat av: Johanna "pojjo"

Jag kan bara säga att kortet är så otroligt snyggt och jag är så glad som får ha det i mina ägor :D det står på min hylla i pysselrummet och ger mig inspiration :D
Måste fråga var du köpt stämpeln?+ den vill jag oxå ha *ler*
Tusen tack än en gång... <3

2013-02-12 @ 00:13:02
URL: http://pojjos.blogg.se
Postat av: snojbi

Superfint

Kraaaaaam

2013-02-12 @ 05:37:27
URL: http://www.snojbi.blogspot.se
Postat av: Katarina

Vilket underbart födelsedagskort till Johanna, gillade det jättemycket. Kom på att jag har den där stämpeln som jag inte använt, det kanske är dax då den legat ett bra tag. Kram Katarina

2013-02-12 @ 12:33:28
URL: http://kattaskarameller.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0