20 juli -13 Fruntimmersveckan......

...Sara, Margareta, Johanna, Magdalena, Emma, Kristina...
Många i min generation har namnsdag
den här veckan
(och även andra).
Den började traditionsenligt med regn och rusk
(uppfyllande våra förutfattande meningar)
men nu - varmt, skönt och soligt!!
 
Åsa lockade mig till REA på Panduro
för ett tag sen
och jag köpte......mönsterpapper ;o)
Som om jag inte haft massor redan!!!
 
 
Läckert papper att göra kuvert av.
Snygg färg och läckra blommor.
 
 
Så här blev kortet till kuvertet
(ja, jag kan faktiskt tänka så knäppt ibland;o) )
Den snygga tagen med den vackra damen
hittade jag hos goa Zornitza på Scrapparazzi.
 

Insidan med plats för passande textstämpel
när jag vet vem som ska ha kortet
och en hälsning.
 

Kortets baksida med de fina blommorna
och en namnetikett.
 
 
Kortet och kuvertet.
 
Grattis till er alla "fruntimmer" som har namnsdag
den här veckan!
Här verkar "fruntimmersvädret" komma på skam -
bäst att njuta så länge det vara!!!
 
Tack för goa kommentarer!
Ha det bra mina bloggvänner!
Kram!!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Oj, oj, oj vilket elegant kort med tillhörande kuvert.
Den personen som får detta blir hur glad som helst.
Há en fortsatt skön helg!
Kram

2013-07-20 @ 21:20:22
Postat av: Åsa/asamia

Läckert kort i gammeldags stil.

2013-07-20 @ 21:49:11
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Iffa

Vilken fin mild färgsättning du valde till detta kortet, pappret var snyggt =) Alltid kul att kunna fynda lite varesig det gäller scrapprylar eller annat! Fint blomhörn du gjort på kortet och tagen är så fin.
Här fortsätter högsommarvärmen, helt otroligt att vi haft så fint väder här nere för det är inte vanligt så länge i sträck. Just nu är det molnigt men det skall bli en fin dag även idag så det är nog bara jag som är uppe för tidigt =)
Kram Iffa

2013-07-21 @ 07:04:41
URL: http://iffasscrap.blogspot.se/
Postat av: Onkis

Kan man få för många fina papper?? :)
Vilket fint kort,det passade verkligen till kuvertet.
Här är det varmt och skönt,vi har tur så det blåser alldeles lagomt.
Kramar!

2013-07-21 @ 09:02:18
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Såååå snyggt kort med tillhörande kuvert:)Milda vackra färger:) Papper kan man aldrig ha för mycket av;))Blommorna i hörnet fick du så snyggt:) Du är så duktig:)
Här skiner solen så härligt:) men visst är det väldigt varmt.

Ha en fina Söndag:)
Kramizar Marie

2013-07-21 @ 10:51:10
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Annelie

Jättefina, både kort & kuvert!
Grattis själv i efterskott, sände en liten tanke, både till dig & min egen lilla mormor som också hette Margareta, hoppas den kom fram ;););)
Ha det gott!
Kram Annelie

2013-07-22 @ 14:17:35
URL: http://annelieskort.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0