28 juli -13 Lyxblogg.....

Idag känner jag mig RIKTIGT lyxig!!
Jag sitter under björken i vårt uterum
och bloggar.
 
 
Det känns verkligen som en lyx,
som dessutom för mig är vardagslyx!
Varmt, skönt och soligt är det
och då är det skönt med skuggan från björken!
 
Idag är det dessutom "dubbellyx"
för mitt älsta barnbarn med pojkvän är på besök
och ligger och sover ut efter långa arbetsveckor,
avslutade med fredagsnattens pass
som slutade efter 5 lördag morgon!!
Skönt då med sovmorgon idag!!
 

Ett kort med en så härlig stämpel
av en trädgårdspåtande "tant".
Motivet fick jag av en vän och eftersom det inte var på ett akvarellpapper
har jag färglagt med promarkers
(mitt allra första med dem)
Monterade det på distanskuddar.
Ville inte skymma texten på papperet,
så blomdekoren fick bli alldeles i kanten ;o)
 
 
Mönsterpapper ur ett 15x15-block från Maja Design.
Skar ner papperet lite på bredden
och la det lite omlott när jag monterade in staketet
bakom blommorna.
 
 
Textstämpeln från Slöjd Detaljer passade perfekt.
 
 
Dagens kuvert är i ett papper från Panduro.
Det passar ganska bra i färg
och har också mönster av "handskrift",
så det fick duga ;o)
 

Inuti kortet fick blommorna vara mer fria.
 
 
 
Baksidan fick också lite mönsterpapper
och så min namnetikett förstås.
 
 
Här är kortet och kuvertet.
 
Det har blivit kväll innan det här inlägget blev klart.
När ungdomarna vaknat och ätit frukost i solen
gick vi ner till stranden.
En härlig dag blev det - varmt, vamt, lite sol,
lite åskmuller och några stackars regndroppar
som inte gjorde oss våta.
Nu har de återvänt till Gävle och jobbet.
 
Tänk så lyxigt att ha barnbarn
som vill komma och hälsa på mormor och morfar.
 
Ha det gott, mina bloggvänner!
Kramar!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Onkis

Vilket härligt sommarkort!!
Härligt att sitta och blogga ute,det är sommar det :)
Kram!

2013-07-28 @ 21:54:45
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Linda

Härligt kort! Har du sett såna där "tantrumpor" som står i rabatter ibland? Denna stämpeln påminner mycket om dem!
Det låter som att man har det väldigt bra hos er, så det är väl inte så konstigt att barnbarnen hälsar på?
Kramar

2013-07-28 @ 23:54:00
URL: http://kreativgegga.blogspot.se
Postat av: Åsa/asamia

Vilken härligt fint kort det blev av det fina motivet med tanten. Hörde att ni haft trevliga dagar och att de sovit som stockar i underbara Änga.
LoveU♥

2013-07-29 @ 10:23:50
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: bili

Härligt somrigt kort. Gillar den här gumman, finns även hos mej. Så mysigt du har det på altanen :) Man får verkligen njuta av årets fina sommarväder, annat än vad det var förra året. Ja, jag tillverkar en del kort, får några beställningar som jag gärna gör. Går gärna ner i källarens svalka när dagarna är varma. Varvar dagarna med att även sitta ute i skuggan och umgås med familj o vänner, men även med en god bok. Jobbat hela sommaren, men snart så, är det dags för semester, till helgen :) Önskar dej en fortsatt skön sommar. kramar bibbi

2013-07-29 @ 21:26:40
URL: http://kortfonstret.blogspot.com
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Vilket läckert kort. Den stämpeln var ju så häftig:))
Ja nu behövs det skugga att sitta i. Här har det varit väldigt varmt och vindstilla idag. Roligt för er när barnbarnen kommer och hälsar på:))

Må så gott
Kramizar Marie

2013-07-29 @ 22:08:37
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Elisabet

Ett jättefint och dessutom roligt kort!
Kuvertet är som vanligt också supersnyggt.
Låter som att ni haft en riktigt mysig dag!

Kram på dig.

2013-07-31 @ 16:14:46
URL: http://www.elisabetsscrapblogg.blogspot.com
Postat av: Carina

Härligt kort, så snyggt med staketet. Stämpeln är fin. Visst är det härligt att kunna sitta ute och njuta. Kram

2013-08-01 @ 07:59:15
URL: http://stickochpysseltokig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0