2 juni -13 Sommarmånad och snart student.....

Tänk att den här vårterminen snart är tillända!
Som ni sett tar vårt äldsta barnbarn snart studenten
och som "gammal lärare" har jag försökt vara
ett "pluggstöd", betygen till fromma ;o)
Vill man ha höga betyg är det bra att resonera med någon
omkring de kunskaper man fått
från undervisning och skolböcker.
Kan man se samband
och kanske koppla till aktualiteter eller andra "ämnen"
blir det både intressantare
och ger ibland utdelning i form av högre betyg.
 
Nu är i alla fall alla skrivningar, tal och inlämingsuppgifter klara,
så jag kan ta sommarlov!!
 
Igår hade Åsa inbjudit till sista scrapträffen för våren.
Som jag hade längtat!!
En hel lång dag med bara scrap, snack och skratt!!
STORT TACK till er som var där
och förgyllde min dag!!
 
 
Den här textstämpeln från K-Design
hittade jag på Gävlemässan
(men jag har glömt hos vem!)
Det känns som om den beskrev min situation
de senaste veckorna ;o)
 
 
Den här härliga bilden från Graphic45
med strosande damer i vackra kläder
tyckte jag utgjorde en slående kontrast!
 
 
Insidan med en uppmaning,
plats för en hälsning, stansad kant som på framsidan
och lite bling.
 
 
Även baksidan har fått en stansad "spetskant"
och dekor av det häftiga mönsterpapperet från
Webster's pages "Spring Bouquet".
 
 
Kuvertet fick också bli i detta papper.
Det finns ett fint "kuvertpapper" i samma serie,
men tyvärr har det vitt som grundfärg,
så det passade inte riktigt ihop - kommer i senare inlägg ;o)
Får nog sätta vit adressetikett på detta kuvert
om det ska skickas med posten!
 
 
Kortet med kuvert.
 
Det här får ligga i "bra att ha-lådan".
Det kommer säkert till användning snart.
 
Nu när jag fått lite mer tid
ska jag försöka hinna med en riktig bloggrunda!
Jag försöker kika in till er via iPhonen när tiden är knapp,
men då kan jag tyvärr bara kommentera hos er
som har blogg.se, av nån anledning.
Ha det nu härligt i sommarvärmen!
Scrappa lugnt!
KRAM!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Ditt barnbarn kan verkligen skatta sig lycklig som har dig! Hoppas att hon får höga betyg nu också! :)
Jättefint kort, och en stämpel som passar på många pensionärer tycker jag. Och underbart kuvert till! Hoppas du får en underbar vecka och kan njuta av lite ledighet också.
Kramar

2013-06-02 @ 23:09:55
URL: http://kreativgegga.blogspot.com
Postat av: http://pysselsandra.blogspot.se/

Hej kära du =)

Så skönt för dig att även du får ta sommarlov nu ;) Måste vara skönt för dina barnbarn att dom kan få hjälp så här inför studenten. Jag har alltid fått kämpa extra mycket i skolan på grund av min dyslexi och kämpar fortfarande med den men nu tvingar jag mig själv att våga göra fel...

Nu till ditt vackra kort! Är så förtjust i den här fina texten och den passade jun fin fint till den här vackra bilden med damerna på. Kan tänka mig att det är så att bli pensionär. Hoppas jag själv får uppleva det bara dom inte flyttar pensionsåldern till 80år.... Ja ja den dagen den sorgen. Låter som du har det jättehärligt trotts arr det är fult upp.

Du skrev att du tyckte om min ny blogg och då tänker jag bara berätta att det är kort på vårt egna körsbärsträd som jag lagt in som bakgrund på bloggen. Det blommar så vackert varje år och nu var det första gången jag han fota det innan blommorna han blomma över =)

Ha en bra dag många kramar från Sandra!

2013-06-03 @ 00:41:22
URL: http://pysselsandra.blogspot.se/
Postat av: snojbi

Kanonfint kort och kuvert

Kraaaaaam

2013-06-03 @ 06:00:47
URL: http://www.snojbi.blogspot.se
Postat av: Carina

Supersnyggt kort. detta gillar jag massor.
Tänk vad bra att dom har dig som kan hjälpa till med skolan. Nu får du ta sommarlov och njuta. Kram

2013-06-03 @ 07:00:04
URL: http://stickochpysseltokig.blogg.se
Postat av: Onkis

Va kul med både student & scrapträff.
Och vilket fint kort med en bra text.
Ha en bra vecka.
Kram!

2013-06-03 @ 07:03:36
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Maritha

Åhhh vilket helt underbart fint kort!!...och kuvert1 =)
Skönt att du får lite ledigt fr skoluppgifter nu och vilken fördel att ha en mormor som jobbat som lärare!!;)

Kram

2013-06-03 @ 15:29:38
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.com
Postat av: KatarinaR

Det här var ett fint set med kort och matchande kuvert! Skönt med sommarlov nu, för både barnbarn och dej :-)
Måste bara säga att barnbarnets klänning är helt underbart fin och hon ser ut som en prinsessa!
Kram!

2013-06-03 @ 20:03:44
URL: http://www.katarinaspyssel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0