26 mars -13 En söndagsutmaning.....

På facebook finns en grupp som heter
"En kväll - en utmaning"
som jag tycker är ganska kul
att vara med i ibland.
 
Igår åkte vi ju hem från fjällen
och hade sen fullt upp med upackning
och tvätt, men Åsa tipsade mig
om den trevliga söndagsutmaningen.
Det var en fin skiss
och som extra "knorr" färgerna brunt, turkos och
rosa samt band eller spets.
Brunt och turkos är en av mina favoritkombinationer,
så jag bara MÅSTE vara med!!
 
 
Eftersom jag sprang mellan scrapbordet,
tvättmaskinen och torkskåpet
fick det bli ett färdigt motiv.
Lite rosa fanns ju på den här bilden
liksom i de fina turkos blommorna.
Det fina mönsterpapperet har jag fått
av snälla Åsa,som vet vad jag gillar.
De prickiga vimplarna är gjorda av band,
liksom den rosa rosetten.
 
 
Eftersom det blev ett rektangulärt kort
blev det en utmaning att få till ett kuvert till -
men det gick!
 
 
Insidan av kortet med dekor av mönsterpapper och en skrivruta.
 
 
Baksidan.....
 
 
.....kort med kuvert.
 
En vinnare i utmaningen lottades fram,
två valdes av Cecilias två döttrar -
och tänk, den ena valde mitt kort!!!
Åh så glad jag blev!!
 
Idag har vi tagit vår långpromenad i strålande sol
akompanjerade av fågelsång och smältvattensporl -
men imorgon blir det stövlar på
för usch så blött det blivit!!
 
Hoppas du också har det gott!
Tack för alla rara kommentarer - blir såå glad!
Kramar!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Iffa

Grattis till vinsten!!
Detta är ett urtjusigt kort, älskar verkligen färgkombinationen! Bilden blev ju jättefin på kortet och älskar hörnen du stansat ut.
Detta kuvert blev jättefint när du gjorde den hörnutstansningen där =)
Kram Iffa

2013-03-27 @ 06:03:55
URL: http://iffasscrap.blogspot.se/
Postat av: Elisabet

Ett stort grattis!!!
Fullt förståeligt att ditt kort vann, det är så vackert.
Visst är det så att man skapar extra bra när någon favorit finns med (färg, dekoration, stil osv)

Stor kram till dig!

2013-03-27 @ 15:56:37
URL: http://www.elisabetsscrapblogg.blogspot.com
Postat av: Onkis

Va kul att du vann med ditt fina kort,grattis!!

2013-03-27 @ 18:36:51
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: bili

Vackert kort i fina färger och dekorationer. Snyggt med vimplarna under motivet. Kul att du vann, GRATTIS :) Önskar dej en trevlig fortsättning på påskveckan och promenaderna i vattenpölarna.
kram bibbi

2013-03-27 @ 20:00:22
URL: http://kortfonstret.blogspot.com
Postat av: Katarina

Grattis till vinsten i utmaningen. Kortet är väldigt fint. Kul att du använde band till vimplarna, jättefint. Önskar er en Glad Påsk och en skön helg. Kramar Katarina

2013-03-28 @ 17:57:20
URL: http://kattaskarameller.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0