1 Maj -13 Sköna maj, välkommen......

Ja då är det verkligen vårmånad
och vårmässan i Gävle närmar sig med raska steg.
På lördag slår Åsa och Anna-Karin upp portarna
i Bomhus Folkets Hus,
först för åtta företag från när och fjärran,
som bygger upp sina montrar,
för att 11.00
ta emot alla shoppingsugna scrappare
som strömmar till från alla håll och kanter.
 
Välkomna ska ni vara!!
Härligt, trivsamt, vänligt och GRATIS - ja inträdet då! ;o)
Hur mycket pengar man sätter sprätt på
när man shoppar, är ju upp till var och en ;o)
 
 
 
Var in på Panduro i Valbo i förra veckan.
Tyckte jag inte skulle handla nånting
nu när mässan står för dörren ;o)
Kom dock ut med två papper
jag bara inte kunde motstå. (Men bara det!!!)
Detta kuvert är gjort av det ena.
 
 
Den här sötnosen fick flytta in på det kortet.
Färglagd med akvarellfärger
(gillar min lilla akvarellåda, särskilt när jag packar för träff -
tar ingen plats om man jämför med diverse pennor)
Goa Sussi lärde mig hur jag skulle stansa med spellisen
så att ballongen stack utanför - TACK!
Åsas "poststämplar" runt motivet.
(Hon har just släppt ett gäng nya,
kika in i hennes blogg om du är nyfiken!)
 
 
Eftersom papperet är ganska häftigt mönstrat
har jag valt att dekorera enkelt.
Min nya stans i hörnen,
en grön rosett och grå halvpärlor.
 
 
Kortets insida med en cirkel att skriva i,
utstansade sländor, en blomma och några halvpärlor.
 
 
Baksidan fick också hörnstansad dekor
samt en namnetikett,
rund den här gången.
Åsa har lyckats få tag på rund stans med scalloped dito till mig.
Hon är en pärla!!
 
 
Kort och kuvert - började på det under lördagens träff
men det blev inte klart förrän jag kom hem.
 
Hoppas du haft en härlig 1.a maj!
Här i Hälsingland skiner solen
och idag är det riktigt varmt.
Kjell går långpromenad och jag "roar mig" inomhus,
men i måndags kväll hade vi "härligt duggregn"
så då var det promenadväder för mig också ;o)
 
Hoppas få träffa många av er på lördag!!
Jag hjälper till lite, mest bakom kulisserna,
men hör gärna av dig om jag är ouppmärksam!!
KRAM!!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Iffa

Vilket härligt kort!!!
Underbar färgkombination och det blir verkligen så snyggt med ballongen utanför! Har sett sånt förut och hur man gör.....men inte blivit att jag prövat men nu blev jag allt bra sugen =)
Vilken rolig lördag ni kommer att få =)
Kram Iffa

2013-05-01 @ 19:11:00
URL: http://iffasscrap.blogspot.se/
Postat av: Linda

Så gulligt kort! Och så kul med mässa! Hoppas att du hittar massa kul och inspirerande saker!
Kram

2013-05-01 @ 21:52:49
URL: http://kreativgegga.blogspot.com
Postat av: Onkis

Åh,vad jag önskar att jag inte hade så längt till Gävle..
Vilket härligt & glatt kort du har gjort.
Snyggt när ballongen va lite utanför.
Kram & ha det bra i Gävle.

2013-05-02 @ 22:06:45
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Maritha

Riktigt fint kort och kuvert!! =) Bra gjort att bara komma ut med 2 papper...hi hi

Kram

2013-05-02 @ 22:24:13
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.com
Postat av: Katarina

Underbart kort som alltid och jättefint färglagt. Vad roligt att det är nu dags för er mässa, hoppas det kommer många köpsugna pysslare. Hoppas vi andra får se några bilder. Ha en bra helg. Kramar Katarina

2013-05-03 @ 17:32:14
URL: http://kattaskarameller.blogspot.se/
Postat av: snojbi

Ett helt fantastiskt fint kort och kuvert

Kraaaaaam

2013-05-04 @ 22:05:41
URL: http://www.snojbi.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0