15 september -13 Härligt att hösten är här....

....för det betyder att vi träffas igen
för en träff i vårt scrapgäng
efter en sommar "i förskingringen".
 
Åh så roligt det var att träffa scrapvännerna i Gävle!!
Som vanligt var det en lördag med strålande väder,
som det brukar vara när vi träffas ;-)
 
Gulliga Linda/pysselbus gav mig
en hög papper i våras,
som hon tyckte passade mig och mina kuvert.
(Kika in hos henne - hon gör såå mycket fint!!)
 

Såå snygga men ganska svåra att hitta
passande färger till.
 

Så här blev kortet till slut.
Andra mönsterpapper ur samma hög
fick pryda framsidan, liksom en söt tös.
Fotot är monterat på en matta av cs.
Hörnstansen som ger de fina "fotohörnen"
att stoppa in fotot i kommer från Panduro.
De söta glitterprickarna, som passade exakt,
fyndade jag hos Helihak.,
liksom pärlbandet.
De söta nålarna i blomhörnet är en present
från mitt barnbarn när hon kom hem
från semesterresa till Turkiet!!
Det skira bandet hittade jag hos Scrapparazzi.
 
  
 
Kortets insida med en fin textstämpel
stämplad på en remsa av kuvertpapperet
och kortets baksida.
 
 
Kortet och kuvertet.
Här ser du kuvertets framsida
där mönstret sprider sig så vackert
i överkanten.
 
Igår var det sol och sommarväder -
idag känner vi att hösten är på väg,
inte bara med mörka kvällar
utan också med kallare vindar och gråväder.
Nu får vi mysa inne och tända ljus!!
Tror jag måste gå ner till scrapbordet
och dekorera lite tändsticksaskar ;-)
 
Hoppas du också haft en härlig helg!
Kramar!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Ditt kort blev superfint, gillar den söta tösen och det där med pärlorna vid blommorna blev ju såååå fint! Tur vi har barn/barnbarn som ger oss scrap. Kram ♥

2013-09-16 @ 07:12:00
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Ett mycket vackert kort! Så vacker bild och så fina dekorationer:)
Ja idag kände vi verkligen av hösten med hård vind och regn, men nu är det vackert igen:) Vi får väl se hur det blir imorgon.

Må så gott
Kramizar Marie

2013-09-16 @ 18:15:41
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Iffa

Ett så elegant och fint kort och jag älskar verkligen din hörnstans = supersnyggt!!!!
Kram Iffa

2013-09-16 @ 18:49:43
URL: http://iffasscrap.blogspot.se/
Postat av: Sandra Lindblom

Hej kära Margareta ♡ ♥ ♡

Som du vet är jag nu på kurs i Gävle och försöker mig på att skriva från min telefon. Är inte lika bekvämt med den men jag ska försöka :) Underbart kort du visar för oss och vist fins det fördelar med att det går mot höst/vinter för då samlas vi scrappre ;) Så fint ditt vinröda kort är med ett så vackert motiv! Den där hörnstenen från Panduro vore ju inte helt fel att ha.... Det blir jätte fint med den och givetvis fina fina insidor och kuvert! !!! Tur du har snälla vänner som tänker på dina vackra kuvert vikningar också.

Ha det så bra!!!! Bamsekrama från Sandra ♡ ♥ ♡

2013-09-16 @ 20:59:31
Postat av: snojbi

Superfint


Kraaam

2013-09-17 @ 18:23:02
URL: http://snojbi.blogspot.se
Postat av: ÅsaJ

Hej!
Tycker att du fick till det jättefint med färgerna.
Tusen tack för de fina kommentarerna inne hos mig. Jag kom hem från Cypern igår kväll och det enda jag har längtat hem till är väl scrapbordet. :-)
Kram Åsa

2013-09-17 @ 19:29:45
URL: http://scrapatheltenkelt.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0