17 april -14 Blommande äppelblom och syren....

..... bjöds vi också i London
där ju våren kommit ännu längre än här.
 
Motivet till det här kortet färglade jag ju
redan i fjällen i mars,
men nu fick jag inspiration till ett vårligt kort!
 

De underbara digisarna,
både blommotivet och texten
kommer från Momas.
Där finns såå mycket fint!
Papperet är från MajaDesign och den fina fjärilen
utstansad med en die från Joy! design.
Jag gjorde den dubbel och färgade den övre
med en stämpeldyna i lavendel.
Den sitter på ett blad från Magnolia.
Rosarutigt band från Blomsterlandet och
en pärlswirl som jag "byggt" av pärlswirlar från Panduro.
Min älsklingshörnstans, "stjärtstansen", i hörnen.
 
 
Insidans skrivruta är stansad med en MarianneDesign-die,
precis som framsidans motiv.
De ingår i ett set med olika storlekar.
Scallopeddien är också använd på båda sidorna.
Ytterligare en söt liten digistämpel från Momas
och ett par fjärilar dekorerar också insidan.
 

Kortets baksida.
Här syns det tydligt hur fint "stjärtstansen" formar hörnen.
 

Kortet har givetvis ett matchande kuvert också
som de flesta av mina kort.
Visst får man vårkänslor av dessa fina blomstämplar!!
 
I min trädgård blommar påskliljor och narcisser
så underbart!
Skulle så gärna ha lite regn i morgon,
så jag kunde få fixa lite i trädgården!!
Annars kanske det får bli en konstrunda per bil
och på påskdagen blir det
påskscrap med Åsa och några fler vänner - HÄRLIGT!!
 
Ha en riktigt härlig påsk!!
Påskkram!
 
.
 
 

Kommentarer
Postat av: Pernol

Åh va fint och vårigt kort! Här blommar krokusarna. Några påskliljor har jag inte sett utomhus än. Så kul med scrapträff! Ha så kul! Jag önskar dig en riktigt Glad Påsk!
Kram Pernilla

2014-04-17 @ 20:47:36
URL: http://pernolpysslar.blogspot.se
Postat av: Linda

Underbart kort, så fina färger! Det ser ut som att ni hade jätteroligt i London. Och så mycket roligt du köpte! Ser fram emot att se de nya sakerna på kort.
Hoppas att ni får en jättebra påsk!
Kramar

2014-04-18 @ 12:01:49
URL: http://kreativgegga.blogspot.se/
Postat av: Camilla

Så vackert kort. Det skapar verkligen vårkänsla.
Fina dekorationer och stämpeln. Jag gillar hörnen som du stansat. Var finns en sådan stans?
Ha en fortsatt Glad Påsk!
Kram

2014-04-19 @ 15:56:50
URL: http://kortmillas.blogspot.com
Postat av: Åsa/asamia

Ditt kort är superfint, och stämplarna gillar jag förstås också.

2014-04-20 @ 08:32:25
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Jenny

Ett mycket sött vårkort! När du köper digistamps, vad skriver du ut dem på då?

Svar: Jag brukar skriva ut dem på akvarellpapper: 200g Canson Montval. Eftersom jag färglägger med akvarellfärger använder jag en lazerskrivare. Det passar till alla vattenbaserade färger, t ex också distressfärger. Om man färglägger med t ex copics går det bra med en bläckstråleskrivare.
MormorMargareta

2014-04-20 @ 20:55:09
Postat av: Camilla

Tack snälla Margareta. Jag kommer att ringa henne på tisdag.
Ha en fortsatt mysig Påsk:)
Kram

2014-04-20 @ 21:08:36
URL: http://kortmillas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0