23 april -14 Ett julkort i veckan - v 14, 15 och 16....

Ja, i fjol sprack ju det här med ett julkort i veckan
redan v 11 när jag åkte till fjällen.
Detta år fixade jag fjällavbrottet "i förväg"
och nu blev det ett "glapp igen"
med Londonresa, trevlig gäst, påskfirande etc
MEN
nu har jag faktiskt jobbat ifatt!!
Har ju gjort det lite enklare för mig iår
med ett par "JUL-lådor",
en för julpapper och "julspill"
och en för juldekorationer o stämplar.
 
Det fick bli några enklare kort:
 

Jag dök i spillpappersmappen.
Spar också sånt jag tidigare stansat ur,
som t ex det här hjärtat som kom till pass nu!
 

Den fina kapsylen med julmotiv
köpte jag av min kompis Eva Jansson
som lättar lite på sitt scrapmateriallager.
Det finns massor med "scrapgodis"!!
 

Det här grönmönstrade papperet har jag älskat!
Så julglatt och härligt!
Det här är de sista små snuttarna -
hittade ett band i rätt färg att dölja skarven  med.
Fick plussa på en liten prickig remsa
och sen en stansad kant (Martha Stewart)
Lite bling, en julstjärna och en skylt - klart!
 

En liten rimpa fanns det kvar till baksidan
(isärklippt bakom namnskylten).
 
Alla korten har baksidor i stil med denna,
 med lite av mönsterpapperet och en namnskylt.
 
Ja, då var jag då "på banan" igen!
Kommer att vara såå glad för det i november!!
Ska jag vara ärlig så blev det
några julkort till - när allt ändå var framme ;-)
så nu ligger jag lite bra till ;-)
Denna veckas julkort kommer här senare under veckan.
 
"Nu går jag ner i min källare" och gör lite "vårkort".
Där är luften ren och lite fuktig
så min pollenallergi får mindre näring.
Längtar efter ett störtregn
så jag sen kan få en långpromenad!
 
Du som kan - NJUT AV VÅR, SOL OCH VÄRME!!
Jag njuter genom fönstret så länge
och vid mitt scrapbord!!
Kram!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Onkis

Du är verkligen duktig som strävar på med julkorten,
och många fina har du gjort.
Kram!

2014-04-23 @ 14:44:00
URL: http://www.onkis.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0