22 augusti-14 En ask att stoppa något i....

När man vill ge bort en liten present,
t ex "i stället för en blomma"
kan det vara bra med en "förpackning".
Ibland kanske t o m själva förpackningen
kan vara en present!?!
 
Jag hade två små pysslesugna systrar här häromsistens,
som ville lära sig att vika askar
och då blev det ju en för mig också ;-)
 

Igår tog jag mig tid att dekorera den.
Papperen är ur den där lådan
jag fick av Åsa på försommaren,
som hon tyckte var full av "tråkiga papper".
Tänk så olika det kan vara!!
Det den ena tröttnat på är "guld" för den andra!!
 
Jag gör alltid sidorna på såväl asken som locket dubbla
för att få mer stadga i asken.
Sen är det bra att klistra i en extra botten
både i asken och locket också,
så håller det bättre.
 
 
Ett rosa papper till asken
och ett matchande blommigt till locket.
Stansade ut ett par "grepp" med en cirkelstans
för att lättare kunna ta av locket.
Prydde också lockkanten med ett prickigt band.
 
 Om du vill se en tutorial på hur jag gör
mina askar kan du klicka på länken här under
och så scrolla ner i inlägget,
så finns en beskrivning där i slutet.
 

Blomdekoren på locket fick en dubbelrosett av samma band
samt fina rosa rosor som jag "fyndade" på
Lilla Handarbetsbodens stängningsREA.
De utstansade bladen har jag böjt på mitten
för att få mera liv i dem.
 

En vacker metallfjäril, som landade i min brevlåda
från Malin Lans härom dagen
fick också plats på locket.
Dekorerade den med grön Rhinestones
(det blev tre till efter fotograferingen,
på "huvudet" och överst på antennerna)
 

Här ser du locket rakt uppifån
med det ljuvliga blommiga mönsterpapperet,
som jag inte ville dölja
med för mycke dekor.
 
Har haft jätteproblem med mitt mobila bredband
här i Björkebo i sommar.
Det kopplar ner och kopplar ner,
så det tar en evighet att blogga :((
Att hälsapå mina bloggvänner i deras bloggar
är heller inte så lätt!
Det får mest bli via mobilen
och då är det svårt att kommentera hos er
eftersom jag ser lite dåligt och allt bir så smått ;-)
Hoppas ni har överseende!
Kram!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: bili

Så vacker, snyggt papper med passande papper. Fint med fjärilen. Önskar dej en trevlig helg. kram bibbi

2014-08-22 @ 19:56:22
URL: http://kortfonstret.blogspot.se
Postat av: stephi

vilken fin ask. Vackra färger och snyggt papper.

2014-08-23 @ 15:13:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0