25 december -14 Ett hjärtligt God Jul-kort...

....lyckades jag lägga ut på fb
och säga att jag bloggat,
fast jag inte hade det.
Det går lite för fort ibland! ;-)
 

Ett "spillpapperskort" är det här också,
så jag har använt Panduros praktiska kort + kuvert,
som jag fyndade på REA tidigare,
som bas.
Det beige med pytteblommor
och det röda med God Jul-text
låg sen länge i min spillpappersmapp.
Monterade båda på vitt ritpapper,
det röda i fina stansade "fotohörn".
Den hörnstansen kommer också från Panduro.
Det fina hjärtat har jag fått av någon go scrapkompis.
 
Överkantens hjärtbård här, liksom på framsidan,
är en kantstans från ICA MAXI.
Tänk så bra att de har scrapsaker i mataffären!!
Den fina textstämpeln,
som jag önskat mig,
 fyndade Åsa åt mig
på Fristadsträffen - TACK goa du!!
Ett utstansat härta ur min "hjärtburk"
fick också vara med.
 

På baksidan finns som vanligt
min namnetikett,
lite mönsterpapper och
samma hjärtkant igen.
 
Även detta kort har farit iväg med posten,
och när jag vittjade min postlåda i tisdags
märkte jag att julkortsmakeriet
inte kan stänga riktigt än för i år.
 
Hoppas du haft en lika härlig julafton
och juldag som vi har haft!
Vi hade lyckan att få en snöig och vit jul.
Idag blev det dessutom ljuvligt soligt
och därför k a l l t,
-13 bet i skinnet!
KRAM!
 

Kommentarer
Postat av: Pernol

God fortsättning Margareta! 😀 Så himla vackert detta kort är! 😀 Du har skapat så många superfina julkort under året. Så bra gjort av dig! 😊

Kram Pernilla 💖

2014-12-28 @ 17:29:56
URL: http://pernolpysslar.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0