2 februari -14 Scrapträff i Bollnäs igår....

....och många glada skratt, mycket prat och inspiration,
supergott fika,
och riktigt roliga utmaningar!!
 
En av dem visar jag här idag:
Vi fick till uppgift att altra en P-skiva (!!)
 

Så här ser min P-skiva ut.
Lite roligare att lägga i vindrutan
än den gamla vanliga, tråkiga!!!
 
Det var lite klurigt att få dit "fönstret"
på rätt ställe ;-)
Så ville jag ju inte dekorera med sånt
som lätte skulle kunna gå sönder.
Tyckte att urtavlan var ett naturligt val ;-)
Sen valde jag ett glatt blommönstrat papperer
så att jag inte behövde så mycket dekor.
--o-- 
Vill också visa ett Grattiskort
till en av mina äldsta vänner
som fyller år i morgon.
Eftersom hon inte brukar besöka min blogg
lägger jag ut kortet redan idag.
Tänk att vi, hela ungdomsgänget,
fyller 70 i år!!!
Jag tror knappt det är sant!
 

Eftersom hon är musiker
använde jag Slöjddetaljers vackra textstämpel.
Har också använt en ny spellis att stansa med,
både textskylten och kanterna
på den blårandiga tapetbiten
jag använt under remsan av mönsterpapper.
 

Kortets insida får vara privat idag,
men här ser ni kuvertet.....
 

....och baksidan, där mönsterpapperet
också stansats med spellisen
i nederkanten.
Bling också, precis som på framsidan.
 
 
Kortet med sitt kuvert
hoppas jag delas ut till min vän imorgon!
 
Jag gjorde flera kort på träffen
och har dessutom ett julkort för v 5 att visa,
så här blir inte bloggtorka
den närmaste tiden! ;-)
 Kram!
Du är varmt
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Så vackra alster du gjorde på din träff.
Tack för härlig inspiration.

Kram Johanna.

2014-02-02 @ 22:13:20
URL: http://jok96.blogspot.se/
Postat av: Rosa A/Scraprosa

Så härligt att ni hade det bra i Bollnäs :-D P-skivan blev ju riktigt läcker! Musikkortet går inte av för hackor det heller förstås! Superfint!
Här blir inte mycket gjort, bara lite färgläggning. Vi får väl se om det blir något av det till torsdagen :-D

KRAM Rosa

2014-02-03 @ 00:18:07
URL: http://scraprosa.blogg.se
Postat av: Eva

det här var något nytt. . . att dekorera en Pskiva. Så himla fiffigt. Undrar vad P-vakterna säger. Det blir kanske t.o.m. ett leende.
Vilken jättebra stämpel och kortet blev hur snyggt som helst.
Kram Eva

Svar: Ja, Eva, fick en kommentar från en annan som fått P-böter när hon haft en altrad P-skiva, så nu har jag lagt till ett stort utstansat P i högra hörnet och skrivit "-skiva" under. Hoppas det hjälper!! (Hon som fick en lapp slapp böterna när hon visat sin skiva!)
MormorMargareta

2014-02-03 @ 09:42:09
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Jessica

Din p-skiva blev så fin! Det kanske blir massor av bilar som har dekorerade fina p-skivor nu framöver :-) Tusen tack för att ni kom och varmt välkomna tillbaka ! :-D

2014-02-03 @ 09:58:07
Postat av: Onkis

Snygg Pskiva du gjorde på träffen.
Kul att träffa likasinnade som gillar att pyssla :)
Kram!

2014-02-03 @ 18:23:12
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Den P-skivan blev ju urläcker:) Hoppas nu P-Lisorna
förstår att den är riktig så du slipper böter;)
Födelsedagskortet till din väninna blev ju såååå fint:))vackra dies och textstämpeln passade ju perfekt:)) Gillade de blå tonerna, jätte snyggt:))
Och dina kuvert blir alltid så vackra, du är sååå duktig:))

Må så gott
Kramizar Marie

2014-02-03 @ 20:44:07
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0