23 februari -14 Ett julkort i veckan v 7

Än håller jag i - här kommer förra veckans julkort -
ett till ligger på vänt ;-)
 

Älskar den här pappersserien
med så många små söta fåglar
och en massa järnekskvistar.
Den här söta tösen med sin korg och muff
finns också på ett av papperen.
 

Den röda scalloped-kanten runt kortet
är stansad med en Cherry Lynn-die.
Ett par små "knappar" ur mina gömmor
fick också vara med.
 
 
Har spelat vidare på rött scalloped
även i kanten på hjärtat och God Jul-skylten.
Många små söta fåglar har jag också "samlat" här.
Ett fint tårtpappershjärta sitter bakom det utstansade hjärtat.
 

Den röda kanten här är stansad ur
framsidans röda cardstock.
Hålet det gjorde i den cardstocken
döljs ju under mönsterpapperet och syns inte.
Ett bra sätt att spara papper dessutom ;-)
 

Kuvertet blev också fint med lite julpost
och järnek på fliken.
 
 
 
Kortets baksida och.....
 

....kortet med sitt kuvert.
 
Ja, än har det alltså blivit "ett i veckan"
och det gläder mig att högen växer ;-)
 
Sen sist har vi haft ett häftigt snöoväder
men det övergick i regn redan efter lunch
dagen efter och det blev jätteslaskigt.
Idag har det varit 6-7 grader varmt,
så det skriker fortfarande i skidtarmen ;-)
Lite trist är det ju också för sportlovslediga barn.
 
Det får nog bli lite vårligare kort nu -
men också ett och annat julkort, eller hur??
Tack för rara kommentarer!!
Blir såå glad över era besök!
Kram på er!!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Gulligt! Och så fint du fått till det med fåglarna i hjärtat.
Kram

2014-02-23 @ 23:10:03
URL: http://kreativgegga.blogspot.com
Postat av: Evas pyssel

Håller med om papperet.... riktigt juligt för mig med. Och så älskar jag ju färger. Perfekt att ha en jämn tillverkning av julkort. Det blir stressigt i november annars. Dessutom ger man sig tid att lägga lite extra "krut" på dem så här .
Våren känns här, ingen snö och det är härliga tider på G. Ha en bra vecka. Kram Eva

2014-02-24 @ 09:40:34
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Onkis

Vilka fina papper du har använt till detta vackra kort.
Du är verkligen duktig som gör ett julkort i veckan.
Här är all snö borta och bara blött, tråkigt för alla..
Kram & ha en bra vecka.

2014-02-24 @ 10:31:24
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Såååå vackert julkort, me like:) Vackra papper och
och Kuvert:)Hjärtat gillade jag som du gjort, och god jul skylten, jättefin:)) Jag har bara gjort 2 st julkort i år;)
Får väl se om andan faller på att göra fler;)
Här är det ingen snö kvar och solen kikar fram nu:)))))

Må så gott
Kramizar Marie

2014-02-24 @ 10:57:02
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: bili

Liten arbetsmyra här ser jag ; Skönt när december närmar sig, veta att man inte behöver stressa lika mycket, eller hur?
Vackert kort i julfärger och jättefint mönsterpapper. Ha det bra. kram bibbi

2014-02-24 @ 13:16:36
URL: http://kortfonstret.blogspot.com
Postat av: Carina

Du är duktig med dina julkort. Vackra papper och ett jättefint kort. Kram

2014-02-25 @ 06:22:59
URL: http://stickochpysseltokig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0