3 februari -14 "Ett julkort i veckan" v 5

Fortsätter med mina "ett julkort i veckan".
Här är kortet för v 5:
 

Såg ett så fint upplägg på ett kort i en grupp på Facebook
och blev så inspirerad.
Skulle så gärna vilja länka till det kortet,
men hittar inte länken  :((
Tar gärna emot tips om nån vet vad jag menar!!
 
De fyra rutorna är fram- och baksidan
på kuvertpapperet.
Julhälsningen är namnremsan från ett gammalt
Maja-designpapper.
 

Det här kuvertpapperet var vekligen en favorit!
Love it!!
 
 
Insidan fick lite av baksidan på papperet på skrivrutan
och en Julstämpel som jag hittade på rea
så här efter jul.
 

Baksidan på kortet.
 

Kort och kuvert, som vanligt!
Tycker att det är så härligt att se
julkortshögen växa!
Kommer att njuta ännu mer i höst, tror jag ;-)
 
Vi fick löfte om massor av snö natten till i lördags
men det kom bara lite
och nu töar det för fullt!!!
Har inte hunnit åka skidor en enda gång i år!
I lördags hade det nog gått
men då var jag ju på scrapträff ;-)
 
Apropå det - i en av de kommentarer jag fick
på facebook berättade en tjej
att hon fått P-böter när hon haft en
pimpad P-skiva - fast hon slapp böterna
sedan hon visat att det faktiskt VAR en P-skiva.
Jag har därför kompletterat min
med ett stort utstansat P-skiva.
Hoppas det hjälper!! ;-)
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Åhhhhh! så vackert julkort, me like:))Så läckert med alla rutorna:) Och det stora hjärtat blev så vackert över:)) Julefrid stämpeln gillade jag också:)) Du är såååå duktig:))
Här har vi plusgrader nu med så den snö som kom börjar försvinna. Jag längtar faktiskt till våren nu:)

Må så gott och var rädda om varann
Kramizar Marie

2014-02-03 @ 21:18:25
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Anonym

Vilket vackert kort med tillhörande kuvert. Fina färger och dekorationer.
Ha en bra dag!
Kram

2014-02-04 @ 10:06:23
Postat av: Onkis

va fint ditt julkort är,
riktigt härliga julfärger.
Kram!

2014-02-04 @ 19:12:48
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: sara s

Vilket fint julkort du gjort - igen!
Är så imponerad av att du gör kuverten och att du "slösar" ett mönsterpapper på det!
Själv är jag så sjukt snål om mina papper att jag ofta har svårt att använda dom till och med på korten (undrar ofta vad jag ska ha dom till eftersom jag inte har tänkt starta ett museum och inte vill använda dom - knäpp är jag).

Visst är det skönt att göra lite julkort redan nu?!
Ha det gott!

Svar: Det är ju en utmaning att fixa ett kort + kuvert med ett mönsterpapper (+ ev lite spillpapper) Vackra papper är till för att användas, tycker jag!!
MormorMargareta

2014-02-04 @ 19:22:29
URL: http://enuffes.blogg.se
Postat av: Åsa/asamia

Ännu ett fint julkort med fina texter. Flitens lampa lyser ser jag. Duktig du är som orkar hålla i.

2014-02-04 @ 19:47:12
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: sara s

Jag glömde ju skriva igår att jag tror kanske att "förebilden" till kortet kan ha varit Wenche Wold's kort i hÄnglagruppen på FB?

Svar: Du har rätt! Efter mycket letande hittade jag kortet. Tyvärr känner jag inte Wenche men jag har skrivit message till henne och bad om hennes bloggadress för att kunna länka. Tack Sara för hjälpen!
MormorMargareta

2014-02-05 @ 08:11:28
URL: http://enuffes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0