6 januari -14 Trettondagsuen......

....brukade min svärfar prata om.
Det var det snöoväder som brukade komma
i samband med Trettondagen.
Vi har väntat och hoppats
och idag kom det -
men tyvärr i form av regn :((
 
Man ska inte klaga över vädret!
Det är ju det minst produktiva
man kan ägna sig åt - gör ingen nytta alls!!
Tur man kan göra nåt roligt
helt oberoende av vädret!
 

Har i alla fall snöstjärnor på papperet
till dagens kuvert ;-)
 

Den fina dien som jag fyndade i höstas
passar ju inte bara på julkort....
De vackra och glittriga bradsen
och den fina snöstjärnedien
är inköpta hos Helihak,
liksom de fina turkosblå rhinestones
som pryder kortet.
Den prickiga cirkeln är satt med distanskuddar
och snöcirkeln ligger alltså också på distans från kortet.
 

Den stora snöstjärnan i hörnet har jag glittrat
med Stickles Diamond.
 
 
Insidan med en skrivruta
har också snötema.
 
 
Baksidan med namnetikett
och lite dekor.
 

Kort och kuvert,
som kanske gillas av alla oss
som längtar efter snö ;-)
 
Börjar "flyta upp" efter min halsinfektion
och har idag tagit en liten promenad.
(Hade tur och hann innan regnet!)
Hoppas nu att jag blir riktigt pigg snart!
 
Ha det gott mina vänner!
Lämna gärna en rad så blir jag glad!
Kram!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Jättesnyggt! Jag har det pappret också, men det ser inte lika snyggt ut i min pappershög? Konstigt… ;) Men nu har jag i alla fall fått lite idéer på hur jag kan använda det.
Den där snöflingecirkeln är så himla snygg, och passar perfekt på detta kortet!
Krya på dig fort!
Kramar

2014-01-06 @ 21:57:45
URL: http://kreativgegga.blogspot.se/
Postat av: Åsa/asamia

Ett underbart fint frostigt kort du bjuder på idag. Tur man kan scrappa oavsett om det är sol, snö eller regn ute...perfekt hobby vi skaffat oss hörru ;) På lördag ses vi allihop, tänk att hela 11 stycken anmält sig till träffen...ska bli så skoj.
Puss och längtar efter er....KOM HEEEEEM ;)

2014-01-07 @ 19:04:34
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så skönt att du mår lite bättre nu:) Att ha ont i halsen är ingen höjdare precis:(
Ja det här vintervädret är verkligen konstigt! Just nu så ösregnar det här:( Men de säger att det ska bli kallt här i slutet av veckan.

Såååå fint kort och kuvert du gjort, me like:))
Pappret och diesen är sååå vackra:))bandet gillade jag också:))
Du är så duktig:))

Må nu så gott
Kramizar Marie

2014-01-07 @ 22:37:35
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0