24 juli -14 En riktigt het fruntimmersvecka....

....har vi haft denna sommar.
Vi fruntimmer - jag är ju ett av dem - brukar beskyllas
för att föra med oss regnväder,
men åtminståne här har vi haft det strålande
och osedvanligt varmt.
 
Trotsade hettan och gjorde veckans julkort igår
på sommarens hittills varmaste dag.
 

Härligt "kuvertpapper" från Reprint
gav detta fina kuvert.
Aningen mindre än vanligt
för jag ville så gärna ha det här motivet på kortet:
 

Den fina tomten med barnet på armen
framför en överdådigt klädd julgran
fanns i ena hörnet av papperet.
Ville lyfta bilden, så jag monterade den på mörkröd cs
till den gröna kortstommen
och dekorerade bara med kakservett,
snöstjärnor och bling.
En rund God Jul-stämpel fick också
en röd utstansad bakgrund
och monterades, liksom motivet
på distanskuddar.
 

Insidan pryddes med samma papper,
en utstansad spellis-cirkel med julhälsning
och plats att skriva,
samt samma snöstjärnor med bling.
 

Framsidans kakservett "spillde över" lite
även till baksidan
och fick sällskap av en "kompis"
under mönsterpapperet och namnetiketten.
 
 
Ja, då har jag ytterligare ett kort
till min julkortshög.
Gläder mig åt att se hur den växer!!
Än har jag inte missat någon vecka ;-)
 
Hoppas du kan njuta av sommaren -
och om det kommer en åskskur
har ju vi det bra, som har en hobby
som passar i alla väder!!
Kram!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maritha

Riktigt fint julkort och härlig inspiration. Jag har totalt tappat min mojo och tycker allt jag gör just nu blir fult. .... måtte det gå över snart! :)

Kraaaaam

Postat av: Onkis

Tycker du är suverän som fortsätter med dina fina julkort.
Här har jag det så varmt i mitt pysselrum som ligger på övervåningen, så det är tidigt på morgonen som gäller om jag ska orka pyssla :)
Kram!!

2014-07-25 @ 09:26:22
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Anonym

Du är fantastisk som lyckats göra julkort 30 veckor i rad, jag är imponerad av dig!! Du lyckas oxå göra dem olika å det är oxå en bra bedrift :)
Detta var jättefint och jag gillar textstämpeln på insidan - väldigt söt! Bilden på framsidan är jättefin och ditt kuvert - snyggt som alltid !
Kram iffa

2014-07-27 @ 18:54:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0