21 juni -14 Midsommardag med sol och regn....

Här avlöser "vädren" varandra i snabb takt.
"Rätt som det regnar så kommer det en skur"
brukade min morfar säga sån här dagar,
då vädret skiftade snabbt.
Vi lyckades ändå pricka in en lång härlig promenad
utan att få alltför mycket regn på oss!!
 
Nu ska jag "vila ut" med en liten bloggstund.
Det var länge sen jag hade tid att besöka er,
mina bloggvänner, ordentligt.
Nu ska det bli av!!
Först vill jag i alla fall visa ett dopkort
som en vän beställde.
 

Lilla Pamina döps alltså idag
och min vän ville ha ett dekorerat kuvert
med namn och datum.
 
 
Kortet och kuvertet ser ut så här.
Kuvertpapperet är ett Maja-papper
och mönsterpapperet på kortet kommer från Melissa Frances.
 

Älskar den här söta "kotten" från Penny Black!
Har samlat på mig en riktig liten "kottesamling" med åren.
Stämplad på akvarellpapper och färglagd med akvarellfärger.
Stansade ut motivet med en Spellbinder med hjärtan
och satte små rosa rhinestones runt om.
 

Textstämpeln kommer från InkyWings.
Kanterna stansade med en Martha Stewart-stans
som jag brukar kalla "mustaschstansen"
eftersom jag tycker den ser ut så.
Rosa rosor av olika ursprung i blomhörnet
tillsammans med blad stansade med en CherryLynn-die,
som ger två blad, spegelvända.
Love it!
 

Mera rosor och blad plus en rosett av det sista lilla
jag hade kvar av ett band jag köpte
när vi var i New York för ett par år sen.
(Det blev ju inte så mycket shopping då,
eftersom orkanen Sandy passade på
att besöka staden samtidigt!)
 

Kortets insida blev lite snett fotograferad ;-)
Jag har använt "kuvertpapperet"
och en skrivruta stansad med den kvadratiska Spellis
som matchar den runda på framsidan.
En liten MS-fjäril, som jag färgat med ljusblå chalk
och en textstämpel från InkyWings.
 
Det var allt från mig idag.
Nu ska jag strax ta en bloggrunda
och titta vad ni har skapat sen sist!
Ska bli såå roligt!
 
Jag har några kort till som väntar på
att få komma hit i bloggen,
så kom gärna igen!
Kommentarer gillar jag, så lämna gärna en rad!
Då kan jag ju också hitta in till din blogg,
om du har en, och få inspiration!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sindra

Åh vilket gulligt kort! Jag är också svag för dessa söta igelkottsstämplar men jag äger ingen själv. Jag färglägger inget längre. Har kommit av mig med det.
Ha det gott!
Kram

2014-06-21 @ 16:39:08
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se/
Postat av: Maritha

Åhhh så gulligt kort du gjort och vilket fint namn. Riktigt fint :)

Kraaaaam

Postat av: Iffa

Hej!
Vilket jättesöt kort du har gjort, rosetten är så fin det är du så duktig på att göra :)
Jättefin insida! Jag tycker att en fin insida gör kortet komplett å det gör du så bra!
Här har det oxå varit så dåligt på att hälsa på i bloggar....men ni så ska vi se om jag kan skärpa mig på den fronten :)
Kram iffa

2014-06-21 @ 21:09:16
URL: http://iffasscrap.blogspot.se
Postat av: Carina

Ett underbart kort. Vacker dekoration.
Här är det äventyr må du tro. Vattenpumpen gick sönder på midsommarafton, när maken tvättade taket på huset.
Så nu lever vi campingliv, papperstallrikar och vatten på flaska:))Men måla gör vi och det blir bra.
Väntar på att sonen ska komma hem och sätta in en ny pump. Han jobbar med sånt. Kram

2014-06-22 @ 10:15:17
URL: http://stickochpysseltokig.blogg.se
Postat av: Camilla

Åh, vilket sockersött kort. Gillar den stämpeln. Vilket fint dekorerat kuvert. Toppenfint!!
Ha en fortsatt bra helg!
Kram

2014-06-22 @ 11:23:08
URL: http://kortmillas.blogspot.com
Postat av: Åsa/asamia

Å så sött det är, har ju sett det IRL också.

2014-06-22 @ 19:00:32
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Eva

Du har verkligen känsla för de små detaljerna som sätter prägel på ditt kort. Cirkelstansen är så fin och det är läckert att du målar med akvarellfärger.
Hoppas du har en härlig sommar .
Kram Eva

2014-06-22 @ 21:29:42
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0