22 juni -14 Julkort i midsommarhelgen - helknäppt!!

Gör man "ett julkort i veckan"
så blir det ju ett i midsommarveckan också förstås ;-)
 

Vecka 24:s kort hamnade ju i Helihakbloggen,
så här är nu julkortet för v 25.
Papperet är fyndat på Lilla Handarbetsbodens slutrea
med 70% rabatt!!
liksom den fina röda braden i rosettens mitt.
Annars kommer allt ur min "juldekorlåda"
som fick följa med hit till Björkebo.
Blommorna bakom de röda är retroblommor
utstansade i guldfärgat papper
(fast det inte syns så bra på fotot)
 
 
Gjorde ett par tags i cardstock,
som också använts som kortstomme och "fotomatta"
Torrembossade den röda med swirls
och prydde den beige medett hjärta från Panduro.
Guldsnodd och lintråd i hålen. 

Den här fina "stjärnan" är också från Panduro.
 

Här syns blommorna lite bättre.
 

Kortets insida med skrivruta och lite dekor.
 

Kortets baksida.....
 

..... kuvertet med det fina papperet.
Visst blev det ett snyggt kuvert?!
 

Kort och kuvert till min julkortshög.
 
Vi är lite trötta på skurar och nordan nu
och det verkar inte som om
smhi kan lova mycket bättring framöver.
Bara att skruda sig i regnställ alltså
om man vill ta sig en längre promenad.
 
Bra scrapväder är det i alla fall!
Scrappa lugnt mina vänner!
Kram!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Åh, så himla läckert med den mörka bakgrunden och de röda detaljerna. Riktigt coolt julkort!
Hoppas ni haft en bra midsommarhelg! Jag har jobbat hela helgen och är ledig idag, sen kör jag igen.
Kramar

2014-06-23 @ 09:01:51
URL: http://kreativgegga.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0