24 juni -14 Mod och styrka....

...behöver man ju
och ibland extra mycket!
Har en vän som behöver mycket uppmuntran
för att orka med just nu.
 

Hittade den här fina texten
i ett papperskit från Melissa Frances.
Den passade perfekt.
 

Även mönsterpapperet är från MF.
De söta små fjärilarna har jag fått av en go scrapvän.
De är färgade med ögonskugga och rouge!!
Man får ta det man har här i Björkebo,
när det man vill ha är kvar hemma i stan ;-)
Texten är monterad med 3Dtejp
på en oval med vit scalloped kant,
båda stansade med Spellisar.
 

Även stjärnorna är ur MF-kitet
och monterade på 3D-kuddar.
Har förstås chalkat lite på kanterna.
Stansade ut en "skrivruta" och dekorerade
med en likadan blomma som jag använt på framsidan.
 

Kuvert förstås - eftersom det är mitt kort ;-)
Visst är det här papperet alldeles ljuvligt!?!
 

Det räckte till en liten bit på baksidan också.
Min namnstämpel, som rara Sofia har gjort åt mig,
finns här i Björkebo om jag, som nu,
glömt att ta med mig namnetiketter.
Tack Åsa, som sen fixade det till mig!!
Tur man har en räddare i nöden!!
  
 
Kort och kuvert
som postades söndagen före midsommar
till Sahlgrenska sjukhuset för att uppmuntra min vän.
Veckan gick - inget kort!!!
Blev såå besviken på posten - men -
det visade sig inte vara postens fel!!
Av nån anledning hade Sahlgrenska skickat kortet vidare
till min väns hem???!!!
Någon som vet vaför?
 
Här lyser solen idag och nordan har tagit lite paus
så nu ska jag gå UT!!
 
Kram till er alla som hälsar på!
Ser i statistiken att ni är ganska många
och blyga....
Lämna gärna en rad innan du går
så jag vet vem som gästat
och kan göra återbesök om du har en blogg!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Å vilket fint kort och vilken fin text. Såg ju när du stod o valde papper. Kram bästa mamma

2014-06-24 @ 12:10:36
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Rosa A/Scraprosa

Underbar textstämpel och mycket vackert kort och kuvert <3
Kram Rosa

2014-06-24 @ 12:29:04
URL: http://scraprosa.blogg.se
Postat av: Petra

Jag kikar ofta in hos dig och beundrar. Det var genom dig jag hittade till mässan i Gävle i maj-tack! Gillar kuverten, har provat ett par gånger. Ser fram emot nästa kort!

2014-06-24 @ 22:07:22
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Nu var det ett bra tag sedan jag kikade in till dig.
Oj, så många vackra kort du hunnit göra, och även julkort, du är inte dålig du;)) Vi har fullt upp med grabbens hus, så jag hinner och orkar inte för den delen heller att scrappa just nu.

Så gulligt av dig att göra ett sååå fint kort till din vän som ligger på sjukhuset. Så synd att det inte hamnade där det skulle, typiskt!
Vackert papper, jag har det också:) Texten gillade jag också. Ögonskugga och rouge! så smart;)
Det är bara fantasin som fattas ibland;))

Må så gott där uppe i Björkebo:)
Kramizar Marie

2014-06-25 @ 14:44:50
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Linda

Så himla fint! Och jag är övertygad om att det piggade upp, trots att det inte hamnade rätt.
Och idag har jag fått superduperfin post!! Underbart kort och massa fina grejer! Tusen, tusen tack fina du!
Jo, jobbet går bra förresten. Väldigt roligt och utmanade, trivs verkligen som fisken i vattnet!
Kramar i massor!

2014-06-25 @ 21:10:54
URL: http://kreativgegga.blogspot.com
Postat av: Evas pyssel

Så snyggt du har komponerat kortet med blommor nere till vänster och fjärilar uppe till höger.
Jättekonstigt att kortet inte kunde hamna där det skulle.
Trist väder här , nästan jämt. Kram Eva

2014-06-25 @ 21:21:40
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0