26 juni -14 Ett julkort i veckan - v 26

Gör ju några lite enklare julkort också varje år.
Alla är ju inte galna i att samla på kort år från år
men de ska ju ändå få ett kort,
handgjort och unikt.
Denna veckas kort får ett rött färdigt kuvert
men de ligger hemma i Gävle.
 

Kortstommen är REA-cardstock från Panduro
i A4-storlek (har andänt halva och vikt dubbelt, alltså A6)
Fördelen med kort utan egna kuvert är ju
att jag kan använda lite pappersrester!
Här tidigare julpapper från MajaDesign,
som Åsa tröttnat på.
Köpte nytt set från Spellbinders,
som jag använt här,
till både motivet och "bakgrunden".
 

På insidan blev Spellbindern använd
till en "skrivruta"
som jag envisas med att kalla den
även om den inte är en "ruta" ;-)
 

Baksidan fick en annan av de utstansade ovalerna
som dekor bakom min namnetikett.
 
Ja, det var allt för idag!
 
Vädret kunde vara vänligare mot oss.
Kallt och blåsigt är det
och bäst som det regnar så kommer det en skur ;-)
Tur det finns annat som värmer och gläder!!
 
Igår kom Mickan, vårt äldsta barnbarn, på besök.
Åh så glada vi blev över att hon ville åka hit till oss
på sin lediga dag!!
Det värmde ett mormorshjärta!!
 
Idag kom ett par goda vänner från Gävle
och hälsade på - också glädjande!
 
Är också så glad över att ett par "nya" bloggbesökare
klivit ut ur anonymiteten!!
Kram!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så vackert julkort:)) Du är inte dålig som håller igång att göra dem nu i sommar;) Men det är bra sedan när julen kommer:) Jag hade också tänkt göra julkort i sommar, men det kom av sig totalt!

Ha en fin helg och hoppas ni får bättre väder:)
Här mulnar det på nu också och blåser:(

Kramizar Marie

2014-06-27 @ 11:58:52
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Maritha

Superduperfint kort! Helt härligt att se hur du kämpar på med julkorten. Jag tänker minsann oxå kämpa på....:)

Kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0