27 juni -14 Inte gammal, bara född tidigt....

Ja, det börjar ju kunna sägas om mig
och många av mina vänner ;-)
 
En av de roliga sakerna med kortmakeri
är ju att man kan anpassa korten
efter sina vänner.
En av dem fyller år idag
och jag hoppas hon fått det här kuvertet
i sin brevlåda igår.
 
 
Fick överta en hel hög med papper i den här serien av Åsa
när hon rensade i sina gömmor
och de är helt fantastiska till en "kuvertmakare"!
 
 
Kortet blev så här.
Ville dämpa det rååsa lite,
så jag valde att ta upp
det blå i mönsterpapperet i kortstommen.
Lite krispigt vitt bakom
 och en vit "textlapp" utstansad med
en av de fina spellisar jag köpte på Londonmässan.
 
 
Skrivruta stansad med en die
ur samma serie som framsidans vita kant.
Tycker att det är så snyggt när det matchar.
Det fanns ett ark med olika tags
till dessa papper,
så jag klippte ut en och stämplade Grattis på den.
Bandet i tagen är samma
som det jag knutit rosetten med på framsidan.
Älskar den här textstämpeln om pensionärer!!
Det som ser ut som en fläck på det blå
är en skugga som blev när jag fotade :(
 

Kortets baksida...
 
 
....och kort och kuvert.
Vädret förändrades minut för minut
när jag fotade kortet,
så det blev lite hopplöst med färgerna.
De översta bilderna är nog mest rätt i färgerna.
 
Ha nu en härlig helg allihop!
Kram!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie aka Jozebelle

vilket fint kort med lagom mycket rosa när du valde det blå också!

2014-06-27 @ 23:17:39
URL: http://www.jozebelle.se
Postat av: Maritha

Åhh så himla fint kort! Vilka härliga färger du har kombinerat. Riktigt snyggt ♡

Kraaaaam

Postat av: Susy

Så vackert!

Önskar dig en bra sommar!

KRAM SUSY

2014-06-28 @ 14:10:00
URL: http://susysscrapmakeri.blogspot.com
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Ljuvligt kort du gjort i vackra färger:))Läckra dies och textstämplar:)) Hoppas din väninna blev glad:))
Usch! vad det åskar, regnar och blåser här just nu:(

Ha en riktigt fin dag imorgon:))
Kramizar Marie

2014-06-28 @ 16:45:02
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Anne Dahlkvist

Så fint kort och kuvert Margareta, du ger oxå så mycket inspiration. Anne

2014-06-30 @ 01:48:44
Postat av: Åsa

Ännu ett superfint kort med fin text och fin spellis.

2014-06-30 @ 06:17:51
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Sindra

Ett underbart vackert kort i härliga färger! Vilken tur du har som har en pysslande dotter som gärna delar med sig när hon rensar i gömmorna. :)

Jag hoppas din dag blir precis som du önskar!
GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN, Margareta!

Grattiskramar i mass!
Marianne/Sindra

2014-06-30 @ 13:19:37
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0