8 juni -14 Julkort v 23...

.....ja, ska jag vara riktigt ärlig
så är det här kortet
(och alla kort jag visat under maj månad också)
faktiskt gjorda i april ;-)
Jag vet precis hur maj månad
och början på juni brukar bli,
med många födelsedagar och examensuppvaktningar,
så jag bestämde mig för att vara ute i god tid
och göra en laddning julkort när jag höll på!
 
 
Här har jag använt mig av "skräp"!
Sparade det som blev över då jag stansat ut blad
och satte i kanten, tillsammans med lite "halvpärlebär".
Mina scrapkompisar här i Gävle
skrattar nog när de får se det -
de tycker nog att jag är lite prillig,
som ofta tar vara på "skräpet",
både efter mig själv och dem ;-)
 
Grå kortstomme, vitt ritpapper,en spillpappersbit och en tomtebild
jag tyckte passade i färg.
Eftersom den var lite "tunn" limmade jag upp den
på en vit cardstock innan jag monterade den med 3D-kuddar.
Så har jag också monterat God Jul-skylten.
Jag har så stor nytta av stansarna
med ovalen och den tillhörande med scalloped oval,
både här och till mina namnetiketter!
 

På det här kortet blev det dock en rund namnetikett
(har runda stansar också - kul med omväxling!)
En liten rimpa av mönsterpapperet fanns kvar
och fick pryda baksidan.
Den är veckad sen nåt tidigare kort
men fick duga ändå!
 
Rött köpekuvert till det här kortet,
så det visar jag inte.
 
-oOo-

Det här var i alla fall det sista jag har "på lager"
så nu får jag plocka fram julpappers-
och juldekorationslådorna igen!
Tur jag har packat det så det är lätt att ta fram!
Det blir nog nån regnig dag i veckan.
Övrig tid har jag tänkt ägna trädgården här hemma
och att tvätta och packa inför
"flytten" till Björkebo för sommaren.
Har lite beställningskort att göra också
innan vi "drar åt Hälsingland".
 
Hoppas du haft en härlig "långhelg"
med Nationaldag och Pingst!
Kram!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0