11 mars -14 Ett julkort i veckan - v 10

Än har jag inte givit upp julkortsprojektet!
Letar ju ständigt kuvertpapper.
Detta är fullt av snöbollar:
 

En snösjärna på fliken finns också
och lite swirlar här och där.
 
 
Kom att tänka på den här lille killen
från Skogstokiga, som jag fått av en vän.
Snön fixade jag med handgjort papper av silkesfibrer
som jag rev i remsor och satte omlott.
Kanterna "frostade! jag med Stickles Frosted lace,
fast det syns inte så bra på det här fotot.
 

Har färglagt killen med akvarellfärger.
Min lilla låda med 12 färger räcker bra
för att blanda fram de kulörer jag önskar.
Har frostat snöbollarna i snölyktan med Frosted lace också
och här syns det kanske bättre.
 

Jag satte glittriga snöstjärnor bakom de utstansade,
en rhinestone i mitten och Stickles Stardust på spetsarna.
Även kanten på mönsterpapperet
är glittrat med Stardust.
 

Här ser du hur jag byggt med 3D-kuddar
för att få lite höjd på kortet.
 

Kortets insida med julhälsning
och plats att skriva,
 

Baksidan....
 

....kortet och kuvertet.
Högen växer ;-) Känner mig så nöjd!
 
Annars är det sol och vår i Gävle,
så jag sitter i "husarrest" med min allergi :(
Jag är nog den enda i stan,
som längtar efter regn ;-)
 
Hoppas du fått lite "julinspiration"
om du nu vill ha!
Hoppas också du får en härlig vårlig vecka
med sol och spirande vårblommor!
Kram!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Idag kommer jag och umgås lite så du slipper sitta inne ensam hela tiden.
Ditt julkort är så fint, man blir glad av det och jag ville faktiskt ha en vit vinter med snöbollar och sånt.....men nu får man bara gilla läget.
Kram ♥

2014-03-12 @ 05:37:55
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Onkis

Du är verkligen duktig som fixar ett julkort i veckan.
Och detta kort & kuvert är jättefina.
Kram!

2014-03-12 @ 07:34:03
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Eva

Gu´ vilket härligt julkort. Och papperet är ju helt perfekt. Tråkigt det där med allergi. Det är nog många som mår dåligt nu. Jag tål inte dofter av vissa saker. Värst är parfym och rök, och vissa blommor. Det är ett elände med allergier.
För din skull hoppas jag på en liten regnskvätt, fast bara hos dig.
Kram Eva

2014-03-12 @ 14:49:59
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Linda

Fint! Smart idé med "snöhögarna"! Jättefin text, är det en die?
Jag är lite allergisk mot pollen, lite snuvig sådär. Men i år? Mår inte direkt bra med rinniga ögon, näsa, helt igentäppt och så himla trött. Så nu förstår jag hur du har det varje år. (Fast mitt är säkert lindrigt mot ditt ändå.) Hoppas du får lite regn snart så det lättar!
Kramar

2014-03-12 @ 23:09:50
URL: http://kreativgegga.blogspot.se/
Postat av: Sandra Lindblom

Hej =)

Vilket underbar fin julkort!!!! Så otroligt söt Tomtenisse och vad snyggt det vart med det vita papperet som ser ut som snö bakom honnom. Jag som älskar snöflingor också älskar värkligen ditt det hät julkortet!! Ska jag försöka ha i minne tills jag ska till med mina egna sen ;)

Ha det så bra karamar från Sandra!

2014-03-14 @ 10:01:25
URL: http://pysselsandra.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0