14 maj -14 Blå, blå blomster....

....är det på dagens DT-kort för Momas lil'shop of stamps.
Färglade bl a den här stämpeln
i fjällen i vintras.
Annars börjar det ju oftast med ett papper
när jag gör kort - gärna "kuvertpapper"-
sen färglägger jag för att matcha papperet.
Idag blev det alltså tvärt om.
 

Den fina blomstämpeln hittar du här.
Jag har monterat den på en utstansad "matta"
gjord med en spellis
som jag köpte på mässan i London.
Det blommiga mönsterpapperet är från Maja Design
och det fanns i min spillpappershög.
 
 
Jag har använt textstämplar
som du hittar på det här arket.
Brukar inte ha blomdekor ihop med Momas fina blomstämplar
men idag gjorde jag precis tvärt om ;-)
Blomspets, utstansade blå blommor med vikta blad,
chalkade med distress "Faded jeans"
och med en limegrön rhinestone i mitten.
Har också stuckit in en blompin under motivet.
 
 
Min goa scrapvän Katarina
gav mig ett gäng utstansade söta fjärilar,
som får fladdra iväg här.
Det gröna ripsbandet är också ett fynd från Londonmässan.
 

Så här blev kuvertet idag
och du kan ju också se en bit av det
på kortets framsida.
Det är ett KaiserCraft-papper
som heter "Ever blooming - Bellflower"
 

Även insidan har dekor av båda papperen
och skrivrutan är stansad med samma stans
som också ger den vita scalloped-kanten på framsidan,
men en mindre storlek.
Den vackra texten hittar du här.
Den har jag monterat på en "skylt"
stansad med en spellis ur samma set
som den på framsidan.
 

Kortets baksida har också lite blå blommor
och min namnetikett.
 

Ja, här är kort och kuvert som avslutning.
Hoppas du blev inspirerad
att skapa med Momas vackra blommotiv
och underbara texter!
 
Ha en härlig fortsättning på veckan
och scrappa lugnt!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Fantastiskt fint! Blommorna och fjärilarna smälter in jättefint i kortet.
Kramar

2014-05-14 @ 22:39:50
URL: http://kreativgegga.blogspot.se
Postat av: Titti

Du gör så fina kort Magarteta de blir så stilfulla och Londonmässan verkar ha varit toppen med dina fina köp och så fina textstämplar och gulliga blommor som en snygg detalj älskar att du gör kuvert till dem.
Kramar från Titti

Postat av: Åsa/asamia

Å vad läckert, och finfina dies du använt. Kommer och lånar nån dag ;)

2014-05-15 @ 06:53:37
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: bili

Ljuvligt vackert, så fint i blått och ett snyggt kuvert till. Tänkvärda ord. Hoppas du mår bra trots pollen. kram bibbi

2014-05-15 @ 08:07:42
URL: http://kortfonstret.blogspot.se
Postat av: Onkis

Vilket fint, blått sommar kort.
Gillade dien bakom dom fina blommorna.
Kram!

2014-05-15 @ 09:27:35
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Camilla

Åh, vilket ljuvligt och vackert kort. Jag älskar din färgkombination.
Kram och ha en underbar helg!

2014-05-16 @ 08:17:24
URL: http://kortmillas.blogspot.com
Postat av: Carina

Vackert blått kort. Snygg "matta". Kram

2014-05-19 @ 14:56:43
URL: http://stickochpysseltokig.blogg.se
Postat av: Charlesgat

my wife and I have been looking about lately. The type of detailed information on the website is beneficial and appreciated and is going to help my wife and I in our studies a couple times a week. It seems like everyone has a large amount of details about the stuff I am interested in and other subjects and information also show it. I am not browsing websites when I am busy however when I have a drink i'm more often than not looking for this type of information or others closely concerning it. When you get a chance, have a look at my site. lawyers for ssi near me in El Paso, TX

2022-03-26 @ 12:45:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0