8 maj -14 "Ett julkort i veckan" vecka 19

Veckans julkort har julstjärnor som tema.
Här är först kuvertet:
 
 
Visst är det ett underbart "kuvertpapper"!?!
Det är PionDesigns "Väntan på Tomten II God Jul".
Love it!!
 

Så här blev kortet.
Jag får ju ett par remsor av mönsterpapperet över
att dekorera kortet med
och behöver "fixa" skarven på nåt sätt.
Idag blev det ett God Jul-band.
 

Vek ner ett hörn och fäste med en hjärtebrad.
Några rosenknoppar, blad och guldpärlor tittar fram där.
 

Utstansade julstjärnor fick komplettera
de tryckta på papperet.
Lite glitterpenna på blommorna och en guldpärla i mitten.
 

Kortets insida med skrivruta av samma papper
som jag stämplat på på framsidan.
 

Kortets baksida...
 

....och kortet med sitt kuvert.
 
Ja, än håller jag alltså ut!!
Har till och med gjort några "extra" att ta av
om tiden eller inspirationen tryter nån gång ;-)
 
Lovar vårligare kort i nästa inlägg!!
Då blir det ett MOMAS-kort!!
 
Ser att ni är många som kikar in hos mig.
Det gläder mig!
Ännu gladare blir jag över ersom lämnar ett spår
för då kan jag ju gå på visit hos er!
Det tänker jag göra nu!!
Kram!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Onkis

Vilket fint julkort i murriga härliga färger.
Snyggt när det sticker upp blommor vid den nedvikta kanten.
Kram!

2014-05-08 @ 10:16:40
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Maritha

Åhhhh så ljuvligt julkort....och vilken bra fart du håller på dom, du å jag kommer att ha många klara till jul.....hihihi

Kraaaaam

Postat av: Åsa

Ett superfint julkort. Gillar blommorna i hörnet.

2014-05-09 @ 12:44:00
URL: http://asamia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0