7 maj -14 Gratulationskort till en 80-åring....

En älskad släkting fyller 80 år och ska förstås firas!!
I en tråd på fb diskuteras just nu
olika sätt att inspireras till att göra ett kort.
När jag känner den person
som ska få kortet
börjar jag förstås med att tänka på vad den personen gillar.
Sen väljer jag ett lämpligt kuvertpapper ;-)
 

Det här är lite vintage och romantiskt
och passar Maj perfekt, tycker jag.
 
 
Fyndade några nya vackra spellisar i London
och de kom nu väl till pass!
Maj har ju hunnit få några kort från mig förut,
så det var roligt att göra ett annorlunda kort iår
 
Motivet är från kuvertpapperet,
annars bara cardstock, pärlor och spets.
Den enda chalk jag använt idag
är runt motivet, för att lyfta fram det,
annars ville jag ha det "crispigt".
 
 

"Byggde" med 3mm 3D-kuddar i lager
för att få lite höjd.
(Ber om ursäkt för att kameraremmen syns i nedre hörnet :( )
 
 
Kortets insida har egentligen samma upplägg.
En lite snirklig gratulationsstämpel
tyckte jag passade här.
 

Sparade ju en härlig ros till baksidan
och då fick namnetiketten hamna lite på sniskan.
Prydde lite med pärlor här också
och kunde inte låta bli "stjärtstansen" idag heller ;-)
 
 
Ja, här är kortet och kuvertet till Maj,
en av mina äldsta, nu levande, släktingar.
Åren går!
Har så många härliga minnen av Maj
från när jag var barn och hon lekte med mig
och visade mig "sina saker".
Tänk vad äldre snälla flickor betydde för en
när man var liten!! som förebilder!!
 
Imorgon kommer veckans julkort
och mitt första DT-kort för MOMAS lil'shop of stamps
ligger också i pipelinen.
 
Ha det gott! Kram!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Åh, så vackert med alla snirkliga hörn! Väldigt tjusigt!
Kramar

2014-05-07 @ 14:42:11
URL: http://kreativgegga.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0