26 november -14 En jul-hÄngel på dagens kort....

Älskar hÄnglar-Maries gamla hÄnglar!
Så synd att hon inte gör några nya
men åh så bra när man kan använda de gamla
om och om och om igen!
 

Den här lilla jul-hÄngeln
hör verkligen till mina favoriter.
Tyvärr är hon fotograferad i lampljus
(finns ju inget dagsljus att tillgå denna grå november;-)  )
så färgerna stämmer inte riktigt - för gult och grönt :(
 
 
Har placerat henne i en riktig snöyra ;-)
Mycket frostglitter med Stickles Stardust
har jag lagt på kanter och snöstjärnor
och flera rhinestones.
 

Det härliga snöbollspapperet gav ett snyggt kuvert.
Idag fick "stjärtstansen" vara med
även på kuvertfliken ;-)
Den är verkligen beroendeframkallande!
 
 
Kortets insida med mer snöbollar,
mer "stjärtstansade" hörn
och en underbar God Jul-stämpel,
som Åsa köpte åt mig - TACK SNÄLLA!!
 

Baksidan i samma anda.
 
 
Kortet och kuvertet.
 
Idag har solen lyst härligt här i Gävle,
men i Uppsala, där Åsa och jag varit
har dimman legat tät.
Trots det har vi haft en riktigt härlig dag
med shopping, god mat och
jättetrevligt scrap hos Scrapdraken!
Tack för en mysig träff i shoppen!
 
Hoppas på lite sol imorgon
för jag har flera alster som väntar på
att bli fotograferade.
 
Njut av solen om den lyser på dig!
Om inte - mys inne i värmen,
tänd ljus och läs en god bok
eller scrappa loss!!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maritha

Riktigt gulligt julkort! !!! Dessa hÄnglar är ju bara bedårande :)

Kram kram

2014-11-26 @ 22:21:48
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.se
Postat av: Evas pyssel

Vilken fantastisk resa ni varit med om. Vår värld är verkligen varierande på många olika sätt. Att få uppleva för en okända kulturer är mäktigt. Jag blev helt såld på Aboriginerna och deras historia när vi var i Australien för flera år sedan. Bilderna du visar på invånarna påminner om dem.Jag har sedan läst flera böcker om deras liv.
Nu är det verkligen spurt på julkorten. Dessutom har jag virkat en massa julpynt till vår Damklubbs basar på fredag.Blir lugnt när den är över.
Ha det fint. Kram Eva

2014-11-26 @ 22:44:53
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Stephi

Så fint kit med en så gullig hängel:-)

2014-11-27 @ 06:15:45
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Ännu ett jätte fint julkort:))hÄngla stämplarna är ju sååå fina och du har färglagt den så snyggt:))
och dina kuvert blir alltid så läckra:) Fina dies har du också använt:)

Må så gott och ha en härlig helg:)
Kramizar Marie

2014-11-27 @ 22:45:52
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Elisabet

Jättegulligt kort! Åh, så snyggt det blir med det "lilla extra" som hörnstansen ger.
Så bra att du fått tag på den fina textstämpeln :)
Jag gillar den mycket.
Kram, kram!

2014-11-28 @ 02:37:21
URL: http://www.elisabetsscrapblogg.blogspot.com
Postat av: Åsa/asamia

Ditt kort med söta hÄnglan är så fint! Du kan du;)
Tack för en mysig dimmig dag i Uppsala. Alltid så mysigt att få umgås med sin mamma. ❤️

2014-11-29 @ 18:58:35
URL: http://asamia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0