12 oktober -14 Mera jul med Moma........

Idag bloggar jag ett DT-kort för Momas.

Ett fint Moma-motiv blev färglagt förra lördagen i Bollnäs
och när jag kom hem blev det ett julkort av det.
 
 
Valde ett rödprickigt julpapper från Inkido:
julprick röd,
till det här kortet och satte det på
ett vitt ritpapper med scalloped kant
utstanst med Cherry Lynns stora die.
Min älskade "stjärtstans" har fått jobba
både i hörnen på mönsterpapperet
och på etiketten med texten.
Texten är från Momas fina jultextark.
 

Den fina julstrumpan färglade jag, som vanligt, med akvarellfärger.
Jag har ju en liten 12-färgerslåda
och från den blandar jag fram de nyanser jag vill ha.
Idag har jag dessutom testat nåt alldeles nytt:
LuminArte, som är en glänsande färg.
Jag har använt en som heter Buttercup på kulorna,
som nu gländer så fint, 
fast det inte framgår så bra på fotot.
Har förstårkt glittret med  Gelly roll clear star,
en penna som ger smal glitterrand.
Stansade ut motivet med en oval spellis
och monterade den på en scalloped oval av craftpapper,
som också använts till kortstomme.
Runt om har jag "prickat" med Pearl Maker.
 

Kortets insida har skrivruta av samma ritpapper
men stansat med en storlek mindre die.
Mönsterpapperet, bladen och bradsen, som ska föreställa bär
och det lilla bradhjärtat
är lika spm på framsidan.
God Jul-stämpeln tror jag är från Vilda
annars är det mesta jag har, t ex den nya färgen,
papperen och "stjärtstansen"
från Helihak.
 

Stämplade en swirl och en julpoststämpel
på det prickiga kuvertets flik.
 
 
Som vanligt dekorerades baksidan
av lite mönsterpapper
bakom min namnetikett.
 
 
 
Kortet med sitt kuvert till slut.
 
Tänk, idag upptäckte jag att jag daterat mitt förra inlägg
9 september !!!
Ja, jag måste ha varit lite efter min tid ;-)
Nu har jag dock rättat det
och kollat noga att det står oktober
på dagens inlägg ;-)
 
Vi har varit i Stockholm i helgen
och jag kunde inte följa med dem från Gävle
som åkte till Avesta för träff och mässa igår.
Idag var vädret trist i huvudstan,
alla ärenden uträttade och vi bestämde oss för
att ta en annan väg hem.
Det blev en liten "snip" till Avestamässan, trots allt ;-)
Såå kul att träffa scrapkompisar och företagare
(alldles särskilt Helihakgänget förstås
och Katarina Engström, som ordnar det hela!)
 
Nu regnar det, så jag ska nog krypa ner
i min källare och "klappa papper" en stund!
Kram!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie Johansson

Ljuvligt fint som alltid <3

2014-10-12 @ 20:47:28
URL: http://systeryster-annemi.blogspot.se/
Postat av: bili

Snyggt julkort med fylld strumpa. Även snyggt med prickarna runtom. På tal om Inkido, har dom slutat? Vad jag förstår av deras blogginlägg, det sista för flera veckor sedan och deras webbshop.Lite tråkigt.
Ja nu är höstrusket här, troligen för att stanna. Skönare förut när det var hög luft, blå himmel, sol och lite värme. Ha det bra bland pappren ;
kram bibbi

2014-10-12 @ 21:26:28
URL: http://kortfonstret.blogspot.com
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Härligt julkort med vackra papper och en söt julstrumpa som du färglagt mycket snyggt:))
Textstämpeln gillade jag också:)) Dina kuvert blir alltid så fina också:))
Här börjar älgjakten idag så promenaderna i skogen med vovvarna får bli på vägen istället ett tag nu.
Så de inte tar mig för en älgko;)

Må så gott
Kramizar Marie

2014-10-13 @ 10:57:57
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Onkis

Vilket underbart julkort, gillade den härliga julstrumpan fylld med go saker.
Kram!

2014-10-13 @ 19:07:19
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Camilla

Åh, vilket vackert och stilfullt julkort. Gillar den fina stämpeln:)
Kram och ha det fint!

2014-10-14 @ 09:08:14
URL: http://kortmillas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0