19 oktober -14 Lite glest nu....

..........är det mellan inläggen i min blogg.
Har haft mycket annat roligt för mig
och några alster måste "väntas in"
så någon inte får se dem för tidigt ;-)
 
Julkorten visar jag dock vartefter,
så här kommer ett - kuvert:
 

Härligt julrött med skiftningar
och fina kransar.
Wassail: Cranberry sauce från basicgrey är det.
 
 
Använde även ett annat papper
med lite mer "tomterött", till kortet.
De fina ljusen har jag fått av gulliga Birgitta
och monterat på en cardstock
uystansad med en Cherry Lynn-die,
lånad av Åsa.
Den kvadratiska i samma mönster har jag själv
och har använt till mönsterpapperen .
Horizon Square Boutique Stacker Frames heter den.
Guldigt prickigt band med ett litet "guldhjärta"
och en God Jul-skylt med en stickerstext.
 
 
Har ritat "glorior" runt ljuslågorna
med både GellyRoll clear star
och min nya favorit: Wink of Stella Brush Clear.
Det glittrar så fint, men går inte fram på fotot, tyvärr -)
 

Har dekorerat med guld och rött som tema.
Gulmetallblommor och lackröda brads.
 

På insidan stämplade jag Julhälsningen
med guldfärg,
dekorerade med mönsterpapper,
guldlinjer och halvpärlor i guld.
"Stjärtstansen" i de övre hörnen.
 

Baksidan med namnetikett och lite mönsterpapper.
 
 
Kortet med sitt kuvert har nu fått sin plats i julkortshögen
som växer stadigt.
 
Här har vi haft en underbart solig helg
och njutit promenader i gyllene höstnatur.
 
På tisdag kan du besöka Helihakbloggen
och kika på mitt DT-inlägg - VÄLKOMMEN!!
Kram!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: snojbi

Görsnyggt


Kraaaaaam

2014-10-19 @ 21:21:39
URL: http://snojbi.blogspot.se
Postat av: Åsa/asamia

Superfint kort med fina detaljer och de där diesen är verkligen superfina ihop när man använder flera olika.

2014-10-20 @ 09:26:26
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Super vackert julkort du gjort igen:)) Den ljus diesen är så fin, jag köpte den för ett tag sedan:))
Rött och guld är så fint ihop på julkort:))

Må så gott
Kramizar Marie

2014-10-20 @ 18:32:13
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Elisabet

Åh, såvackert och juligt!
Gillar också asken i nästa inlägg jättemycket. Jag älskar ju liksom grönt, jag :)
Tyvärr funkade det inte att lämna en kommentar i det inlägget, vet inte om det var ett tillfälligt fel eller nåt annat?
Sen fick jag nog lite "måste ha-känsla" över kantstansen också...
Kramar från Elisabet.

2014-10-21 @ 19:17:32
URL: http://www.elisabetsscrapblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0