16 september -14 Mera spillpapper....

Ibland räcker pappersbitarna i min spillpappersmapp
inte till de kuvert jag brukar göra
till de allra flesta av mina kort.
Då får jag försöka göra dem på något annat vis.
Här är en annan kuvertmodell
som jag konstruerat.
 

Det här är gjort "på raken" av en mönsterpappersbit.
Eftersom jag gör kuverten lite "tjocka"
för att ge plats till dekorationerna
blev det lite mindre än de vanliga.
Det här är 14,5x14,5 cm
så kortet fick bli 14x14 cm idag.
 

Börjar med att visa insidan idag
eftersom den inspirerade mig till upplägget av kortet.
Mina scrapkompisar brukar skratta år mig
som spar det som blir över
när jag stansat ut något.
Det här är alltså ett hål!!
Ska stämpla dit en text när jag vet
vem som ska få kortet.
 

Cirklar blev temat för dessa spillbitar.
Även den brad som håller fast rosetten av prickigt band
har mönster av cirklar. (Köpt på REA på Panduro)
Stjärtstansen i hörnen, halvpärlor och blommor.
En textskylt jag köpte på nätet för lääänge sen
och som "legat till sig" i stugan.
 

Fortsatte med "stjärtstansen"
och cirklar även på baksidan.
Den här vita cardstocken är "hamrad" i ytan
inte linnemönstrad - ganska fin tycker jag.
Vet inte var jag hittade den tyvärr!
 

Kort och kuvert, färdigt att lägga i "bra-att-ha-lådan".
 
Nej, nu väntar lite trädgårdspyssel
och en promenad
innan kortmakeriet får besök för veckans julkort.
 
Ha det gott!
Skriv gärna en kommentar - det gläder mig alltid!
Kram!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Inga

Ja, men här är ju ett fint tips till på hur använda alla spillbitar!
tack för besöket förut.
Kram

2014-09-16 @ 18:16:14
Postat av: Sindra

Så fiffigt du tog reda på spillbitarna! Jag är urusel på att ta reda på dem. De högarna bara växer och växer... ;)
Kram!

2014-09-16 @ 19:09:16
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se/
Postat av: Onkis

Du använder spillbitarna så bra, är så dåligt på att använda spill, den högen bara växer :)
Ett fint kort med en tänkvärd text.
Skönt att ni fått ordning på erat internet.
Kram & ha en bra dag!

2014-09-17 @ 07:12:45
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Härligt spillpapperskort du gjort:)) Sådana "hål" har man några stycken;)Fin text:))
Snyggt kuvert också:))

Må så gott
Kramizar Marie

2014-09-19 @ 16:37:19
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0