11 april -15 En humlabumla....

......flyger in i bloggen idag.
Gillar verkligen den här lilla godingen!
 
 
De fina frimärkena fanns på baksidan av mönsterpapperet.
Åsas lycka-poststämpel och brun spets fick också vara med.
De övre hörnen på mönsterpapperet
är stansade med en Martha Stewart-stans.
 
 
 
Hen är färglagd med akvarellfärger
som jag blandat till ur min lilla 14-färgerslåda.
Vingarna har jag penslat med
Vink of Stella Clear penselpenna,
så de glittrar fint
men det syns tyvärr inte på fotot.
Har stansat ut motivet med en Spellis
Floral oval.
 
 
Längst ner finns ett rosenband
och i blomhörnet har jag blandat
olika gula vita och bruna blommor.
 
 
Det vita ritpapper som är skrivruta
är också stansat med hörnstansen.
En stämplad text som jag tyckte passade
lite mönsterpapper pch några platta blommor
finns också inuti kortet.
 
 
Även baksidan fick lite mönsterpapper
samt förstås min namnstämpel.
 
 
Efter en del klurande tycker jag
att jag lyckades få till ett bra kuverthörn.
Det är inte alltid papperstillverkaren har tänkt på det ;-)
Då får man kanske "göra ett hörn"
genom att skära papperet lite smart!
 
 
 Så kär blev kortet och kuvertet.
Det står nu i en av mina "bra att ha-lådor".
 
Vet att jag har skrivit Lennart Helsings fina dikt förut
men den är så bra att jag gör det igen:
 
Humlan kan inte flyga
för vingarna är för små.
Den struntar i vad man säger -
och flyger ändå.
 
Säg mig du lilla humla,
hur går den där flykten till?
Men humlan den brumlar och mumlar:
Man kan allt vad man vill!
 
Just idag är jag böjd att säga till humlan:
visst, men inte så mycket man vill!!
Jag har så ont i mitt knä,
och promenaden i den ljuvliga vårsolen 
fick bli m y c k e t kortare än jag ville.
 
Hoppas du njutit av våren också!
Imorgon drar vi hem till Gävle igen.
Det är bra, för jag behöver göra "veckans julkort" ;-)
 
Vi ses igen! Kram!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Awwww vilken goding till humlabumla. Riktigt gulligt kort! :) Jag envisas ju med att öva på dessa distresser.....hmm. ...en droppe vatten för mycket och allt är sörja!!!! :)

Kram kram
Marithaskortochscrap.blogspot.se

2015-04-11 @ 17:48:06
Postat av: Ann-Marie Johansson

Underbart vackert. Älskar det

2015-04-11 @ 17:49:49
URL: http://systeryster-annemi.blogspot.se/
Postat av: Sanne

Så humla gulligt kort!! :)

2015-04-11 @ 18:45:54
URL: http://sannescrap.blogspot.se/
Postat av: Elisabet

Supersött kort och en vacker vers <3
Kramar från Elisabet!

2015-04-11 @ 19:00:59
URL: http://www.elisabetsscrapblogg.blogspot.com
Postat av: stephi

Å så gulligt och vackert

2015-04-11 @ 19:21:16
Postat av: bili

Riktigt sött motiv, fint målat och fint kort :) Ta hand om dina knän, du har bara ett par. Själv har jag ju fått nya, men det är inte bra. Ha det så bra.kram bibbi

2015-04-11 @ 20:09:30
Postat av: Iffa

Hihi, vilka hopplösa papperstillverkare som inte tänker på att det ska kunn bli snygga kuvert :D Tycker du fick till det snygg,precis som vanligt! Jättefint kort oxå med så söt stämpel :)
Usch vad jobbigt med ont i knät :( Hoppas det bättrar sig fort!
Ha en fin söndag!
Kram Iffa

2015-04-12 @ 08:52:23
URL: http://iffasscrap.blogspot.se
Postat av: Bitte

Ett sååå fint kort, igen,jag är ofta inne och kikar på din blog och på många kort använder du wink of stella glitter brush som ger så fin glittereffekt, var kan jag köpa en sådan?
Kram Bitte

Svar: Jag köper mina Vink of Stella hos Helihak.www.helihak.se
Tack för dina rara kommentarer! Det är så kul att få respons på det jag gör!!
MormorMargareta

2015-04-12 @ 09:49:36
Postat av: Åsa/asamia

Supersöt humla och såååå läckert med det murriga.

2015-04-12 @ 10:22:09
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Ann-Marie L

Vilket mysigt kort.

2015-04-13 @ 13:02:17
URL: http://www.jozebelle.se
Postat av: Becca

Super härligt kort. Du har använt så otroligt många fina dekorationer.

2015-04-13 @ 22:30:16
URL: http://beccapysslar.blogspot.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Super duper vackert humla kort, me like:)) Världens sötase humla och så fint färglagt:)) Gillade alla "murriga" papper och dekorationer:)) Och kuvertet, supersnyggt:))
Du är såååå duktig:))

Här är det oxå dåligt med knät, så träligt!

Må så gott ändå:)
Kramizar Marie

2015-04-14 @ 15:19:27
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0