14 april -15 Liten nalle på Tiburtiusdagen.....

Hörde just på TV-nyheterna att björnungarna
i Lycksele Djurpark just lämnat sitt ide.
De lär ju göra det på Tiburtius,
hur de nu kan hålla reda på almanackan ;-)
 
Passar ju bra då att visa ett kort med en nalle:
 
 
Den söta julnallen med sitt paket
kommer från Lilly of the Valley.
Jag var med i en utmaning igår
och temat var kvadrater.
Kortet skulle också innehålla ett motiv och en text.
Papperen kommer från Panduro.
Några små hjärtan jag fått på en träff
fick pryda övre hörnet.
Det vita på luvan och paketet
är glittrat med Vink of Stella penselpenna
men det syns ju inte på fotot.
 
 
Valde Åsas fina julpoststämpel som "text"
och dekorerade också med ett prickigt band.
Halvpärlor på rad runt motivet.
 
 
Jag dekorerade med ett par kvadratiska brads,
en ser du här.
 
 
Här är den andra.
Allt är monterat med 3D-kuddar.
 
 
Även insidan fick kvadratmönster,
Julhälsning och Åsas stämpel.
 
 
Baksidan - det här kortet har bara ett rött kuvert
så det visar jag inte.
 
 
Det här blev ju samtidigt julkortet för v 15.
Härligt att ett till är klart!
 
Tusen tack för alla fina kommentarer!
Blir så otroligt glad över dem som gör sig det besväret!!
Då får jag ju chans att veta vilka mina besökare är
och att göra visit hos dem!
Det ger mig så mycket inspiration!
 
Ha det gott och var rädda om varann!
Vi ses snart igen!
Kram!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så fint detta kvadratkort blev

2015-04-14 @ 21:16:59
Postat av: Anonym

Så fint det blev !! Jag gillar ju brunt såå mkt:) kanonfint kort och färgläggning ..löste om den utmaningen men är så dålig på att vara med på sånt men får väl bättra mig lite😄 mvh cicci Johanna Gunnarsson

2015-04-14 @ 21:23:24
Postat av: snojbi

Görfint

2015-04-14 @ 22:08:37
Postat av: Anonym

Görfint
Kraaaaam snojbi

2015-04-14 @ 22:09:35
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Det här julkortet blev så fint med alla kvadraterna:) Vackra papper och nallen var ju för söt:)) Gillade den snygga dekorationen längst ner i hörnet oxå:) Åsas stämplar är ju såååå fina:))
Alltid lika inspirerande att kika in till dig:))
Hoppas ditt knä är bättre:)

Må så gott och var rädda om varann
Kramizar Marie

2015-04-14 @ 22:23:23
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Titti

Jättefint julkort med kvadraterna på
hoppas det går bra i utmaningen.
Ha en skön vecka och kram från Titti

Postat av: CreaMaria

Verkligen ett ursnyggt kort i min smak. :)

2015-04-19 @ 13:47:19
URL: http://www.madebycreamaria.com
Postat av: Karin

Ville bara berätta att jag inspirerades av ditt kort och gjorde ett liknande som du kan se här https://pyssel.kratos.se/?p=4995. Ha en trevlig londonvistelse!

2015-05-17 @ 10:54:27
URL: http://pyssel.kratos.se
Postat av: Karin

Klart du är en tjej :) Scrapbooking håller oss alla unga. Jag löser av dig i London i slutet av veckan, jag ska bo vid Huston station. Ska du besöka Blade rubberstamps? Jag fick shoppbingblokering där för några år sedan så nu ska jag försöka få med mig något skoj hem. Ser fram emot vidare rapportering om väder, saker att se och kanske ställen att äta.

Svar: Kul att du kommer till London nu! Jag blir kvar ända till 30 maj, alltså nästa lördag. Åsa. vår dotter, och hennes yngsta, Matilda (alltså vårt yngsta barnbarn, student i juni) kommer nu över helgen, lörd - månd och "hälsar på oss".Jo visst har vi tänkt oss till Blade Rubber - det är ett måste när vi är här.
Vädret här är nu typiskt Londonväder = regn och sol om vartannat. När solen skiner är det varmt och skönt, men så kommer det en skur och blåser till och då är det "tröja på" och uppfällt paraply, som ibland vränger i vinden ;-)
Ska försöka mig på att ta T-banan till Greenford och ett ställe jag fått tips om: Hobbycraft. Ska bli spännande! Min man jobbar här på torsdag, så medan han träffar fjärrvärmefolket här och pratar upphandlingsregler tänkte jag ägna mig åt denna rolighet!
Restauranger finns det ju hur många som helst i London, så det lär du nog hitta själv. Jag är ingen "middagsätare" - det blir mest lunch på stan, gärna på Marks&Spencer som jag tycker är prisvärt och har god lunchmat (hela dan) eller nån kinakrog på Shaftesbury Avenue - om vi är i city. Annars har ju pubarna ofta bra lunchmat.
Ska du vara här länge? Kew Gardens så här års, brukar jag rekommendera! Magnoliorna blommar säkert för fullt!
MormorMargareta

2015-05-18 @ 20:55:12
URL: http://pyssel.kratos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0