16 april -15 Klarblå vårhimmel....

....av löses av hagel och regn ur mörka skyar
och sen skiner solen igen!
Aprilväder i sin prydno!
Det fick inspirera till det här kuvertet:
 
 
Det underbara "kuvertpapperet" från Scrapberrys
hittade jag hos Zornitsa på Scrapparazzi
förra veckan när jag var i Stockholm.
Det är alltid så roligt att kika in hos henne,
och det är alltid något som följer med hem ;-)
 
 
Kortet blev på här med resten av mönsterpapperet
och en digis från Tiddy Ink som heter Wryn.
Har färglagt henne med distresspennor och vattenpensel.
Har använt blå chalk runt mönsterpapperens kanter
och även runt motivet.
Ett rosa chipboardhjärta i färg med klänningen
fanns i mina gömmor.
 
 
En vacker spets från Helihak
döljer pappersskarven.
Hörnen (som så ofta) stansade med en hörnstans
som jag brukar kalla "stjärtstansen".
Ett par "hattnålar" har jag stuckit fast i 3D-kudden
som jag fäst motivet med.
Klippte ett par vimplar, en av mönsterpapperet
och en av en spillpappersbit,
som jag stämplade Kramar på.
Rosa rhinestones på rad finns också hos Helihak.
Blomma och blader.
 
 
På insidan finns en skrivruta
med mer kramar
och Åsas fina kram-poststämpel.
Idag satte jag den på en blomma.
 
 
Baksidan.....
 
 
.....och kortet med sitt kuvert.
Gråväder och blå vårhimmel,
precis som denna dag.
 
Har fått så många rara kommentarer
här i bloggen på slutet.
Tusen tack alla rara, som gör er besväret att lämna en rad!
Ni ska veta att det gläder mig mycket!!
Kram!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken gullig liten komposition du gjort!! Utsöt den där stämpeln :)

Kram kram
Marithaskortochscrap.blogspot.se

2015-04-16 @ 21:48:47
Postat av: Rose-Marie

Du är helt otroligt duktig på att färglägga och göra korten estetiska! Så roligt att titta in på din blogg för inspiration!

2015-04-17 @ 06:16:27
URL: http://scraprose.wordpress.com
Postat av: Anonym

Jättefint kort

2015-04-17 @ 06:30:53
Postat av: Cecilia gunnarsson

Så fint både kort o kuvert och wryn är ju så gullig!! Vilka roliga idéer du har kramar

2015-04-17 @ 08:02:32
URL: http://ciccividpennan.blogspot.se
Postat av: pilgarden.blogg.se

Jättefint! Det är härligt att sitta o måla o pyssla när det regnar o blåser. Kul att inspireras av andra. Ha en skön helg.
Kram susanne

2015-04-17 @ 08:28:16
URL: http://pilgarden.blogg.se/
Postat av: Bibbi

Så snyggt kort, gillas mycket. Motivet så passande ihop med det övriga. Önskar dig en trevlig helg.
kram bibbi

2015-04-17 @ 08:31:45
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Wow! vilket läckert kuvert papper, me like:))
Verkligen passande till detta gråväder med sol ibland;)
Och själva kortet blev även det super snyggt:)) Stämpeln är sååå söt och så fint färglagt:))))Tokgillade spetsen:)

Ha nu en skön och lugn helg:)
Kramizar Marie

2015-04-17 @ 13:09:57
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Becca

Vilket gulligt kort, balansen på färgerna och dekorationerna är grymt bra.

2015-04-20 @ 23:44:04
URL: http://beccapysslar.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0