4 april -15 Hjärtliga gratulationer.....

Några grattiskort är ju alltid bra
att ha liggande på lut.
Rätt som det är
håller man på att missa någon födelsedag ;-)
 
 
Den här lilla hÄngeln har legat länge
och väntat på lämpliga papper.
Hon är målad med akvarellfärger
och om man färglägger utan att ha plockat fram papper först,
blir det ibland svårt att hitta nåt som passar.
Särskilt turkosa och blå nyanser tycker jag är svårt.
Fann dock det här mönsterpapperet på Panduro
och det var ju helt OK!!
 
 
Idag valde jag turkosblå chalk runt motiv och papper.
 
 
Blomhörnet med de blommor jag tyckte färgmatchade
motiv och mönsterpapper
samt lite pärlband.
Mönsterpappersbandet som döljer skarven
mellan mina pappersremsor av kuvertpapperet
är från BoBunny och
den fina textstämpeln från InkyWings.
Stämplade den med Distress Faded Jeans
och rullade ena kanten på papperet över en strumpsticka.
 
 
Insidans gratulationsstämpel
stämplad med samma dyna.
Då jag inte hade nån liten platt blomma i passande färg
färgade jag in den turkosblå 
med Distress Tumbeled Glass.
 
 
Baksidan.
 
 
Kuvertet blev riktigt snyggt
trots den "enkla" mönstret.
 
 
Nu står det här kortet med sitt kuvert
i ett av mina kortställ.
Jag har ett gäng lådor i lämplig storlek
stående på hyllan i mitt kortmakeri.
Roligt med lite "utställning" som förändras
vartefter jag gör nya kort.
 
 
Hur gör du med dina "bra att ha-kort"?
 
Hoppas du har en härlig påskhelg!
Imorgon är vi ett gäng som träffas här i Gävle
och scrappar från morgon till sen kväll.
Längtar!!
En av våra scrapkompisar fyller år på måndag
så henne tänker jag fira imorgon med kort
och en liten present.
Det kortet kanske jag hinner blogga här
imorgon kväll efter träffen
om jag inte är för trött ;-)
Nu måste jag gå ner i källaren och packa inför träffen!!
Kram!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj oj oj såååå många fina kort du gjort här minsann. Alla dessa hÄnglar är ju bara helt galet fina. Starka och härliga färger!!! Som alltid en massa inspiration min vän

Kram kram och glad påsk
marithaskortochscrap.blogspot.se

2015-04-05 @ 09:09:19
Postat av: Titti

Ja verkligen bra att ha lite lager att ta av .
Kortet är jättefint . Kram från Titti

Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Men så vackert grattis kort, med en sååå söt hÄngla stämpel som du färglagt såååå fint:))Underbara papper, jag gillar turkost:) Kuvertet blev såååå snyggt oxå:))Så fint du har i ditt scraprum och mycket härliga grejer:) Jag brukar inte göra "bra att ha kort" utan försöker göra korten i god tid;)

Må så gott
Kramizar Marie

2015-04-07 @ 13:07:56
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Sindra

Så underbart fint kort och vad roligt att få se hur du förvarar de som inte används just nu. "Bra å ha-kort". Jag har två tavellister i mitt pysselrum där jag ställer de som inte ska skickas utan bara blir gjorda liksom. Just nu är det faktiskt fullt på den ena och halvfullt på den andra. Men annars brukar det oftast vara ganska tomt eftersom jag är en långsam pysslare och inte får så mycket mera gjort än vad som går åt. Men nu hade jag gett mig den på att det skulle fyllas på på listerna...hihi ;)
Kram!

2015-04-09 @ 16:47:54
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0