8 april -15 Ett utmaningskort....

I söndags hade vi ju scrapträff i Gävle.
Det blev förstås några kort 
och kuvert, som vanligt,
samt en massa prat, skratt och inspiration.
En utmaning i 48-timmarsutmaningen under helgen
var "stars and stripes", färgglatt, ngt utstansat, text (utstansad eller stämplad).
Det där med "färgglatt" hade jag missat
när jag packade, så jag fick tänka om.
Med hjälp av Åsas blå randiga och stjärnpapper blev det så här:
 
 
"You are a star"
 
 
 
Kantstansen är nyinflyttad hos mig ;-)
U R och A är utstansade och glittrade med Wink of Stella.
Stjärnorna är glittrade med Stickles Stardust.
Det rosa papperet har glittrande stjärnor.
 
 
Den lilla hÄngeln är också glittrad 
på de vita detaljerna med Wink of Stella
och hennes hår med en glittrig penna.
Färglagd med Distresspennor och vattenpensel.
 
 
Kuvertet fick bli i ett matchande papper.
 
 
Insidan av kortet med mönsterpapper både från framsidan och kuvertet
samt kantstansen och en text.
 
 
Baksidan.....
 
 
...och här är kortet med sitt kuvert.
 
Ja, det blev min tolkning av den utmaningen.
Inte så ofta jag är med i såna -
det räcker så bra att utmana mig själv ;-)
 
Idag har jag träffat ett par olika goa scrapvänner
och dessutom besökt Scrapparazzi 
och rara Zornitsa, så nu har jag "bunkrat" lite inspiration!
Den kommer nog att spilla över 
här i bloggen också ;-)
 
Tack till er som lämnar kommentarer här!
Ni ska veta att jag uppskattar det mycket!!
Kram!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: [email protected]

så väldigt fint du gjort det:))))

2015-04-09 @ 01:56:26
Postat av: Titti

så fint kort , tufft med texten på.
Kram från Titti

Postat av: Sindra

Ett underbart kort med ett viktigt budskap.
Härligt att träffa andra pysselvänner och inspireras på olika sätt.
Ha det gott!
Kram

2015-04-09 @ 10:09:13
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se/
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Underbart fint glittrigt kort du gjorde på träffen:))Så söt hÄngla stämpel som du färglagt såååå fint:)) Den textstämpeln på insidan tyckte jag verkligen om:)Kantstansen gillade jag oxå och ditt kuvert blev jätte snyggt:))

Må så gott
Kramizar Marie

2015-04-09 @ 13:06:43
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Elisabet

Så himla sött!!
Tyvärr kunde jag ju inte komma i söndags, det var alldeles för mycket inbokat :(
Hoppas att vi kan ses snart vid ett annat tillfälle istället!
Kram på dig!// Elisabet

Svar: Saknade dig! Är i Sthlm sen annandagen, men nästa vecka är jag hemma. Du är välkommen när du vill!! Sen är det visst träff 14 maj med gänget - men då vet jag inte om jag är i stan ....Kram!!
MormorMargareta

2015-04-09 @ 21:45:34
URL: http://www.elisabetsscrapblogg.blogspot.com
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så glad jag blev när jag såg att du kikat in till mig:) Trots att jag inte uppdaterat;) Min dator har pajat igen så jag satte igång den gamla, och den vill inte som jag vill:( Jag hoppas min bror kan fixa den andra snart:))
Vi hade en lugn och skön påsk helg med ett riktigt härligt väder:))

Ha en fin dag imorgon:)
Kramizar Marie

2015-04-09 @ 22:19:16
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Cecilia Gunnarsson

Så härligt kort du gjort igen....ha en underbar söndag
Kram cicci Johanna gunnarsson

2015-04-12 @ 08:01:32
URL: http://ciccividpennan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0