9 april -15 Kuvert med kort....

......är det jag visar idag ;-)
Det här fina "kuvertpapperet" har legat i min
mönsterpappershög länge och väntat
på att jag skulle bestämma mig för
vilket kort jag ville använda det till.
 
 
Visst är det ett helt ljuvligt kuvert!!
 
 
Den här söta hÄngeln hade jag färglagt
medan jag var i fjällen.
Jag har använt Distresspennor och vattenpensel.
Tyckte den passade så perfekt i färg
till det här kuvertpapperet.
Motivet är utstansat med en die från Sizzix.
Sen skar jag en lagom stor rektangel av cardstocken,
klistrade fast motivet med 3D-kuddar
och "formklippte" överkanten och hörnen efter motivet.
 
 
Tog ett vinrött cardstock till kortstomme,
som matchade rosorna på papperet.
Det prickiga är baksidan av mönsterpapperet.
"Stjärtstansen" är flitigt använd, som du ser!
 
 
Närbild på blomhörnet med lite pärlband bakom rosorna.
Stjälkarna är snurrade runt skaftet på en virknål.
Ville inte dölja rosenmönstret på papperet
så idag valde jag att inte sätta dit några blad.
 
 
Insidan fick bli lite "blank"
tills dess jag vet vem som ska få kortet.
 
 
 Baksidan 
 
 
Kuvertet med sitt kort -
ja så känns det faktiskt idag ;-)
 
Den fina lilla textstämpeln är från InkyWings.
Lisa har så många fina textstämplar
varav många så här små
som jag tycker är såå användbara!
 
Nu börjar nästa helg nalkas!
Jag har njutit en härligt vårlig vecka i Stockholm
och dessutom nästan pollenfri,
så här har blivit många och långa promenader!
Hoppas du också haft det skönt i vårsolen!
 
Kommentarer älskar jag,
så jag blir så extra glad om du lämnar en rad efter dig!
 
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sindra

Åh vilket underbart kort! Gillar hela upplägget med färger och dekosar. Så snyggt mönsterpapper också.
Jag önskar dig en riktigt fin helg!
Kram

2015-04-10 @ 08:31:58
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se/
Postat av: Becca

Grymt fint kort, detaljerna är verkligen jätte fina och du har färglagt motivet helt underbart.

2015-04-10 @ 08:38:05
URL: http://beccapysslar.blogspot.se/
Postat av: AnneD

Jag blir alltid så glad när jag kikar in i din blogg Margareta du gör helt fantastiska kort o kuvert därtill, tack för all din inspiration

2015-04-10 @ 08:52:38
Postat av: Anonym

Så himla många fina kort du gör!!! Alltid lika mycket inspiration :)

Kram kram
Marithaskortochscrap.blogspot.se

2015-04-10 @ 12:04:08
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Wow! så supervackert kuvert med tillhörande kort:))
Så söt hÄngla stämpel och underbart fint färglagt:))
Läckra papper och dekorationer:)))))

Ha en fin och lugn helg:)
Kramizar Marie

2015-04-10 @ 22:37:08
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Marie

Jättefint kort med kuvert,härliga färger!

2015-04-11 @ 10:43:55
URL: http://scrappa.gladers.net
Postat av: Ann-Marie L

Jag måste lära mej att inte ha så mycket blommor på jämt, less is more. Rart kort.

2015-04-13 @ 13:03:57
URL: http://www.jozebelle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0