26 augusti -15 My Precious Daughter....

Vi fick en gåva min man och jag:
en alldeles underbar dotter, Åsa!!
Hon förgyller verkligen vårt liv!
 
Dessutom har hon ju "lurat in mig"
i denna härliga, stimulerande hobby
och genom den har jag träffat
såå många trevliga människor,
både via blogg och facebook och irl.
 
Nu handlar det här blogginlägget egentligen
om ett underbart mönsterpapper ;-)
Pion Design har en serie som heter just
My Precious Daughter.
 
 
Du kan ju ana varför jag valde det ;-)
Helt underbart att göra kuvert av!!
"Pansy" heter det här,
chalkat med creamy brown, precis som alla kanter på kortet.
 
 
Det fick bli ett kort utan "motiv"
eftersom jag ville att det vackra papperet
skulle få den hedersplats det förtjänar!
 
 
Ägnade mig åt lite "finklippning"
för att få de vackra penséerna 
att framträda lite extra.
Monterade den urklippta kanten på distanskuddar
för att ytterligare "lyfta fram dem".
Hade inga penséer i mina gömmor
så valde platta blommor i matchande färg.
 
 
En matchande spets fanns dock,
som jag förstärkte med lite blekrosa halvpärlor.
Grattistexten tyckte jag passade så bra i stil.
 
 
Det småblommoga papperet är
baksidan av mönsterpapperet.
Gillar verkligen att Pion alltid har
så fint matchade baksidor!!
Fjärilarna är klippta ur ett klippark från Pion,
chalkade med creamy brown
och så har jag böjt vingarna över en virknål,
som jag brukar.
Snygga metallhörn fick också vara med.
 
 
Insidan med fina Grattis-stämplar:
den övre har jag glömt varifrån den kom,
Hurra.... kommer från InkyWings
(som har så många användbara svenska texter)
och den runda poststämpeln är förstås från Åsa.
Du hittar hennes stämplar i hennes blogg.
Jag har stansat ut den med en 1-tums punch
och den scalloped bakom är 1 1/4 tum
och passar precis - så smidigt!
Mina kommer från ek-success.
 
 
Baksidan fick lite mönsterppper också.
 
 
Avslutar, som vanligt, med kort och kuvert.
 
På lördag kommer jag att åka
tillsammans med Åsa och Rosmarie
till "Uppysslingen" i Uppsala på träff.
Längtar såå!!
Ska bli såå roligt att träffa många av er
glada goda scrapvänner!!
Er, som bor för långt bort för den träffen
ser jag fram emot att möta
här i bloggen och på fb!
Ni ger mig så mycket inspiration ska ni veta!!
 
Lämna gärna ett litet spår innan du går
så har jag större chans att 
"hitta in till dig" och göra återbesök!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Evas pyssel

Det var verkligen ett vackert kort. Så genomtänkt. Det är så bra att ha lite pysselgrejer i sina lådor. Kommer alltid till pass.
Kram Eva

2015-08-26 @ 12:13:45
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Åsa/asamia

Jag är glad och tacksam att jag fick er till föräldrar. Jättefint kort med underbara penséer. ❤️❤️❤️

2015-08-26 @ 12:24:28
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Pyseltokiga Marie

Hej Margareta!
Wow!! Vilket underbart vackert kort och kuvert, me like:))))Pappret var verkligen vackert:) Du har fått ihop det såååå snyggt med fina dies och dekorationer. Spetsen gillade jag massor:)))Fin insida också:)
Så fint du skriver om er dotter:))
Hoppas ni får en trevlig scrapträff:))

Må så gott vännen
Kramizar Marie

2015-08-26 @ 13:49:46
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Anonym

Så jättefint kort, ljuvliga färger

2015-08-27 @ 00:02:20
Postat av: Jasmine

Det behövs inte alltid ett motiv på alla kort, och det blev sååå himla snyggt ändå! Jättehärliga färger i kortet ♡

2015-08-28 @ 11:35:01
URL: http://noxine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0