27 augusti -15 Veckans julkort med en hÄngel...

Fortsätter med spillpapperskorten.
Idag blev det en lite annan modell.
 
 
Vit cardstock i kortstommen
och en vinröd "matta" som jag stansade med 
Martha Stewarts stjärnkant.
Mönsterpappersbitarna är verkligen "spill" -
det är bara en översta och nedersta
som räcker över hela bredden!
De andra remsorna är instuckna under motivet
så att det inte syns att de är så små.
 
Motivet är utstansat med en vimpeldie från Lawn Fawn.
 
 
På den här bilden syns det bättre
att jag glittrat vingarna och kragen
med Stickles Stardust. 
Molnen har jag gjort den hjälp av
en scalloped spellis och en ljusblå chalkdyna.
Blev inte så bra den här gången
men det får duga!
 
 
Motivet och hjärtat är monterat på distanskuddar.
 
 
Till kortets insida valde jag samma vinröda cs
med stjärnkant.
Stansade en skrivyta
med den större vimpeldien ur samma set.
(Tycker ju eg att det är onödigt med die till vimplar.
De går ju så lätt att skära och klippa till själv,
men de här med "stygnen" i kanten
kunde jag inte motstå ;-)  )
Har också lekt lite med spillet efter stjärnstansen.
 
 
Baksidan.
Att mönsterpappersbitarna som var kvar var små
döljs av namnskylten.
 
Hade inget mönsterpapper som passade
till de här små spillbitarna
så det får bli ett vinrött köpekuvert
till det här kortet.
 
Idag hade de lovat regn hela dagen,
men så blev det inte!!
Vi är såå glada
för vi har haft målare här som målat
alla våra hus här på Björkebo
och de hann klart idag!
Det blev såå snyggt!!
NU vräker regnet ner men det gör ingenting!!
 
Ha det riktigt gott
och var rädda om varann!
Kram!!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh, vilket fint kort.. Snyggt med vimpeln och smart sätt att göra åt spillpapper på. ;)
Kram Anna

2015-08-27 @ 20:06:34
Postat av: Jasmine

Wow! Du lyckas verkligen med spillpapper-korten :) Jag måste få tummen ur nu när jag ser dina kort, haha! Har en del spill själv :P

2015-08-28 @ 11:33:19
URL: http://noxine.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Ännu ett läckert julkort med spillpapper:)) Det är en konst att göra kort av spillpapper, men du är superduktig på det:)))))) hÄngla stämpeln har du färglagt såååå fint:))Och vimpeldien tokgillar jag:)))))
Så skönt att ni har fått målat och klart inför vintern;)

Nu skiner solen så härligt hos oss:) Hoppas den gör det hos er också:)

Ha en fin helg:)
Kramizar Marie

2015-08-28 @ 17:37:47
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: CreaMaria

Ljuvliga färger, och smart sätt att använda spillbitar.

2015-08-31 @ 11:47:27
URL: http://www.madebycreamaria.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0