1 december -15 Nu börjar julmånaden....

Tänk att det är december igen!
Det känns som att det blir allt kortare tid
mellan jularna med åren.
Min egen förklaring till det är
att det står i relation till ens liv.
För en femåring är ett år
en femtedel av livet - en evighet!!!
För mig bara en sjuttiondel knappt - inte mycket!
 
 
En av de tidiga Magnoliorna
är med på mitt kort idag.
(Femåringen var nog inte ens född
när den kom till!)
Fyndade den på fb och blev riktigt kär!
Bakom motivet har jag satt en utstansad cirkel
i "snöpapper" som jag hittade på Scrapparazzi.
Den lilla bakom Åsas fina julpoststämpel
är stansad ur den större cirkeln
för att spara papper (och vikt).
Det hålet syns ju inte under motivet.
Snöstjärnor "Lindeman" från Memory Box
glittrade med Stickles Star Dust.
Ett band från TGR fick dölja skarven
mellan mönsterpapperen.
 
 
Älskar det här mönsterpapperet
med sina snöstjärnor,
som,liksom i verkligheten, alla är olika,
och sin vinröda kant.
Perfekt även till kuvert!!
 
 
Insidan fick samma kant som framsidan.
Det är en die från.
Även resten är i samma stil som framsidan.
Julhälsningsstämpeln har jag köpt på loppis
och vet tyvärr inte fabrikat.
Gillar den verkligen!
 
 
Mönsterpapperet räckte till lite dekor
även på baksidan.
Namnetiketten fick också sitta på fint glittrig cirkel
(som jag också stansade ut ur framsidans - snål som jag är ;-)  )
 
 
Ja det var kortet och kuvertet jag hade att bjuda på idag.
 
Har suttit halva dan på sjukhuset 
tillsammans med mitt äldsta barnbarn
som opererat bort en visdomstand
som växte helt tokigt.
Hon var ganska groggy efteråt.
Nu sover hon skönhetssömn i vårt soffhörn.
Hoppas hon inte får alltför ont
när all bedövning går ur!
 
Ha det gott i vintermörkret!
Tänd ljus, drick nåt varmt
och ät en pepparkaka så du blir snäll ;-)
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Sååååå vackert julkort du gjort igen:)Underbara papper, dies och stämpeln var ju så söt, och du har färglagt den så fint:))Kuvertet i det pappret tokgillade jag:)) Så gulligt av dig att följa med ert barnbarn till sjukhuset, hoppas hon inte har allt för ont nu efter.

Må nu så gott och var rädda om varann:)
Kramizar Marie

2015-12-01 @ 23:34:39
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Åsa

Ett underbart gnistrande kort med söta stämpeln. Tur vi har er som stöttar när vi behöver. Kram ❤️

2015-12-02 @ 05:43:56
Postat av: Sindra

Ett helt underbart kort igen med fantastiskt kuvert! Gillar snöflingorna och att du glittrat till dem.
Så gott för ditt barnbarn att du följer med till sjukhuset och får vila ut hos er.
Önskar dig en riktigt fin andra advent!
Kram

2015-12-05 @ 11:11:43
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0