15 december -15 Mera jul - trots allt....

Trots 74 julkort i högen
hittade jag inget som passade
en speciell vän.
Hon älskar vita kort, så jag fick göra ett:
 
 
Svårt att fota vita kort så det blir bra.
Här har jag använt ett glasigt vitt cardstock,
ett gnistrande  "snöpapper"
och en fin kakservett.
Vita halvpärlor och Stickles diamond
fick också vara med.
 
 
Som vanligt har jag monterat de olika lagren
(som här var många)
med distanskuddar emellan.
 
 
Fotot på insidan visade sig vara alldeles oskarpt
och nu är ju kortet skickat - shit happens...
Det är lite svårt att få kameran att fokusera
på helvita kort.
 
Baksidesbilden blev dock skarp.
Här syns också den fina glansen på cardstocken
och det gnistrigt vita i "snöpapperet" bakom namnetiketten.
 
Inget kuvert idag - skickades i ett vanligt vitt köpekuvert ;-)
 
Har faktiskt gjort fyra nya julkort idag!!
Upptäckte att de jag hade inte räckte trots allt,
så du slipper dem inte här än på ett tag.
 
Ha det gott nu!
Stressa inte - det blir jul även om allt inte är
så perfekt som du tänkt dig!!
Det är bättre med en mamma
som orkar vara glad
än massor med mat, bakade kakor,
hemlagat godis i drivor 
och ett skinande hem!
G e m e n s k a p är vad julen handlar om
tycker jag!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Åhhhhh! så vackert vitt gnistrigt julkort du gjort, me like:))Så är det ju ibland att man inte "hittar" nåt kort som passar just den personen. Jag brukar ju nästan jämt göra korten till personen i fråga direkt.

Må så gott
Kramizar Marie

Svar: Ja, så gör ju jag också oftast, men julkorten gjorde jag ju under nästan hela året. Får kanske adressera dem direkt nästa år så jag vet vem jag gjorde kortet till ;-)Fast det kanske känns lite konstigt det också.....
MormorMargareta

2015-12-18 @ 15:56:47
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0