23december -15 På upploppet....

.... med julkorten 2015 för nu är det ju snart jul!
Får jag nu kort från någon som jag inte skickat till
så får det bli ett nyårskort! ;-)
 
 
Mina närmaste vänner här i Gävle
kan jag ju ge kort
som annars inte hunnit fram med posten.
Detta fick en av mina absolut bästa vänner
och hennes dotter häromdagen.
 
 
Har använt Kajsans underbara pippin igen.
Många av dem finns hos Strömstads scrapbooking
men några av dem jag använder
har funnits som freebies på Kajsans egen blogg.
De är färglagda med Distress Markers som vanligt.
Runt om har jag färgat in himlen med en Versadyna: Atlantic.
Det vita på luvor, tofsar och snön
är glittrat med Wink of Stella.
Snöstjärnorna är glittrade med Stickles.
 
 
Dagens kuvert i ett mönsterpapper 
från ett gammalt Pandurovinterblock.
Framsidans papper och tags är ur samma block.
  
 
 
Insidan fick dekor av kuvertpapperet.
En misslyckad God Jul-stämpel doldes av en ny, 
på ritpapper stansat och chalkat 
som de andra.
 
 
 Baksidan - och som vanligt.....
 
 
.... kortet och dess kuvert.
 
Blogg.se har löpt amok här ett par dar
(började det här inlägget igår,
men blev plötsligt nekad tillträde till sidan!!)
så det här tog alldeles för mycket av min tid ;-)
Nu dags att tillönska er, mina bloggäster GOD JUL
och hasta vidare till julklappsinslagningen!!
Massor av julkramar!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

God fortsättning!
Ja, då är Julaftonen över för det här året! Och även Juldagen. Hoppas ni hade en lugn och fin afton:) Vi hade det jätte bra med mycket god mat och "alldeles" för många julklappar;)

Sååååå väldans vackert ditt "sista" julkort blev:) jag tokgillar de små pippina:) vackra färger, jag gillar ju blått och vitt på julkort:)

Nu får ni ha en fin Annandag också:)
Kramizar Marie

2015-12-25 @ 22:18:25
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0