26 december -15 Annandagen lider......

.... mot sitt slut,
liksom julen för den här gången.
Gustav III avskaffade ju tredjedag jul och fjärdedag jul
som helgdagar (han tyckte vi hade för många)
men detta år har vi ju ändå en söndag 
på "tredjedan" så det är röd dag ändå ;-)
 
Några "ovisade julkort" finns än på min hårddisk
så här kommer ett av dem:
 
 
Det tog ju liksom aldrig slut detta år.
Varja gång jag trodde att jag var klar
kom det kort i lådan 
från vänner jag inte skickat till ;-)
Tog inspiration av Åsa till detta kort
och hjälp av Panduros kort + kuvert
som jag fyndade ett gäng av på förra årets REA.
 
 
Enkel insida.....
 
 
....och baksida.
 
 
Fick bli bild på kort och kuvert,
trots att det är köpekuvert.
Spillpapper och kakservetter är verkligen bra att ta till!
 
Har haft en härlig och lugn jul!
Julafton hos Åsa med familj
och juldagsmiddag hos oss (enligt traditionen).
Idag långpromenad den dryga milen 
ut till Valbo köpcentrum.
Där var det svart med folk,
som hysteriskt rev och slet i reahyllorna.
Vi njöt kaffe och smörgås efter solskenspromenaden
innan vi tog bussen hem till stan.
Blir såå trött av REA-trängsel!!
Nu ska jag stuva lite potatis till gravlaxen - mums!
 
Ha det gott!
Kramizar!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så vackert enkelt julkort:)Snyggt med de rivna kanterna:)
Ja nu är den här julen snart till ända. Jag tycker det har gått väldigt fort! Jag gillar inte heller julrean, usch;) De rear oftast bara ut det de inte fått sålt under året. Så kul att höra att er jul varit fin:) Vi har också haft det lugnt och skönt:)
Birger har jouren, så idag har han varit ute halva dan och jobbat.
Då är det bara att ladda inför nyår nu då;)

Ha nu en fortsatt fin helg:)
Kramizar Marie

2015-12-26 @ 20:42:08
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Evas pyssel

Så fint kort. Visst händer det precis så, att man får något extra . Men jag hade kvar julkort i min låda. Nu får vi väl snart dra igång Ett julkort i veckan 2016. Det funkar ju bra.
Ha en fin nyårshelg. Kram Eva

2015-12-28 @ 21:31:11
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0