29 december -15 Roligt med omväxling.....

...tycker jag att det är.
Nu får det bli lite andra kort än julkort ett tag.
I en laddning jag fick hem från Helihak före jul
fanns det med några av
Gunillas vackra gamla bilder.
Här kommer ett kort gjort 
med en av dem.
 
 
Visst är den här irisbilden alldeles underbar!?!
Ett par matchande papper
ur min spillpapperslåda fick vara med.
Eftersom det rosaröda mönsterpapperet
var 21 cm på den kortaste sidan
räckte det till ett kuvert,
men ite lika stort som vanligt,
så kortet är idag 13x13 cm.
 
 
Min älsklingshörnstans, "stjärtstansen"
har jag använt flitigt, som du ser.
Det blir snyggt med flera lager tycker jag,
monterade med distanskuddar
för att få lite höjd på kortet.
 
 
Insidan av kortet.....
 
 
....baksidan och....
 
 
....kuvertet.
Visst blev det ett fint kuvert av det här papperet?
 
 
Dagens kort och kuvert - är riktigt nöjd!!
Har ganska många födelsedagsbarn
i januari och februari.
 
Idag har vi fått rå om vårt yngsta barnbarn en stund.
Eftersom hon jobbar "på resande fot"
och sällan kommer hem
är det extra roligt att få ha henne här en stund!
 
Kallt här idag men snön lyser med sin frånvaro...
Längtar såå efter den!
Hoppas du har det bra!!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Carina Söderqvist

Ett alldeles underbart kort med fint kuvert. Iris blomman är vacker. Fina färger.
Gott nytt år. Kram

2015-12-30 @ 08:34:57
URL: http://stickochpysseltokig.blogg
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Underbart vackert grattis kort med en så vacker Irisbild:)Supervackra färger på papperna och dekorationerna:)) Gillar "stjärtstansen" också, vad hade du köpt den nu igen? Jag håller på att altra 10 stycken Toffifé askar som jag ska ge imorgon till dem vi ska till på kvällen:) Det är jätte kul att göra dem:)
Ditt kuvert blev som vanligt supersnyggt:))

Må nu så gott
Kramizar Marie

Svar: "Stjärtstansen" har jag köpt hos Helihak.Har kollat i webshoppen men den verkat vara slut för tillfället. Gunilla har butiken stängd till den 10:e men sen kan du nog slå henne en signal och fråga så fixar hon nog en till dig.
Tack för alla rara kommentarer! Nyårskramar!
MormorMargareta

2015-12-30 @ 13:08:47
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0