2 februari -15 Veckans julkort.....

......är gjort av resten av samma papper
som mitt förra kort.
Dock fick det bli kuvert av ett annat mönsterpapper förstås!
 
 
Gillar det här djupröda med sina swirlar.
 
 
Bilden med de gnistrande julkulorna
fanns alltså på REA-papperet från Panduro,
som också hade den fina renen.
Det är lite glitterprickligt, så jag glittrade hjärtekanten
med Stickles Diamond för att matcha.
Satte en mörkare grön cs bakom
och monterade varje lager med 3D-kuddar.
God Jul-texten kommer från ett gammalt MajaDesign-papper
och passade perfekt här.
 
 
En kvarvarande bit av det gröna papperet
hade så fint mönster
som passade perfekt som bakgrund
till den utstansade skrivytan, som därför fick bli rund.
En liten glittrig etikett på det röda papperet i hörnet.
 
 
Kortets baksida och....
 
 
....kortet med sitt kuvert.
Det är alltså julkort nr 6/2015 ;-)
Nu har jag ordning på det igen!!
 
Har ordnat det så bra i mitt kortmakeri för mina 
"Ett julkort i veckan".
Har en låda med julpapper, en med dekorationer
och så två lite mindre för julstämplar
respektive julband.
Det är så lätt att ta fram, göra ett kort 
och sen ställa undan - toppen!!
 
Tror jag ska ta lite kort nere i vår "källaratelje"
där Kjell jobbar med sina fotografier
och jag har mitt kortmakeri,
så ni får se hur jag har det.
Kramar!
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Mycket vackert julkort. Pappret var ju sååå snyggt och diesen underbar:)
Insidan är lika fin med den runda hjärtdien:))Kuvertet passade perfekt till:))
Jag har också speciella lådor för julstämplar, papper, dekorationer och dies. Så det är lätt att plocka fram när man får lust;)

Lycka till med julkortstillverkningen:))

Må så gott
Kramizar Marie

2015-02-02 @ 19:16:51
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Maritha

Ojoj...jag kommer få spurta järnet sen för att hinna med alla julkort. Hihihi Hejja dej. Det här kortet är lika fint som alla dina kort ;)

Kram

2015-02-02 @ 19:20:25
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.se
Postat av: Ulrika Wandler

Vilket fint kort! Himla bra idé att sätta igång med julkorten på en gång! Ett kort i veckan är ingen dum idé!
Vad fint att du även gjorde kuvertet själv!

2015-02-03 @ 08:40:58
URL: http://hemmahosulrika.blogspot.com
Postat av: Evas pyssel

Gu´ vad snyggt. Och så bra med lite organisation på jul"grejerna" . Har också ordnat lite. I vår scrapgrupp är ofta samtalsämnet olika förvaringsprodukter. Man vill ju ha allt överskådligt och lätttillgängligt. Och framför allt lätt att ta med sig.Och förrådet fylls på av någon anledning.
Ha det gott. Kram Eva

2015-02-03 @ 17:57:32
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Titti

Mycket vackert julkort. Kram Titti

2015-02-04 @ 11:14:42
URL: http://mittpysselskafferi.bloggo.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0