13 juli -15 Kort till en tolvårig goding....

Ett kusinbarnbarn fyllde år igår.
Tyvärr hann jag inte posta innan lådan tömdes i torsdags
så tyvärr hann kortet inte fram,
men tack och lov funkar swish på sekunden,
så födelsedagsslanten kom i tid ;-)
 
 
Att komma med något "barnsligt"
är nog känsligt för en "nästan-tonåring"
så det fick bli så här!
Lila, bling, glitter, fjäril och ett bra tänkespråk
tror jag går hem - hoppas jag har rätt ;-)
 
 
Har använt många 3D-kuddar för att få struktur
och höjd på kortet.
För att få fjärilarnas vingar kupade
har jag dragit dem över skaftet på en virkkrok
(går förstås precis lika bra med en sticka ;-)  )
Stansade ut två fjärilar,
en i den lila cardstocken
och en i vitt ritpapper.
Chalkade båda, liksom alla kanter
på mönsterpapperen, med "lavender".
 
 
Insidan med skrivruta, grattisstämpel
och ett gäng av Åsas "poststämplar".
Samma stans som på framsidan.
 
 
Baksidan fick också samma stans,
fast förstås mycket mindre ;-)
 
 
Dagens kuvert.
Kunde inte låta bli att pryda fliken med en fjäril
och lite bling.
Ska bli spännande att höra
om den satt fast hela vägen till Uddevalla ;-)
eller fladdrade iväg efter vägen!
 
 
Ja, här är kortet och kuvertet.
Eftersom jag hade bara ett sånt mönsterpapper
som jag använt på framsidan,
stansade jag ut cirkeln ur papperet
och sen doldes ju hålet av den vita scalloped cirkeln
(som f ö också är utstansad i det vita papperet.)
 
Om posten skött sig kommer kortet idag, 
fast jag tror inte det spelar så stor roll -
gratulationer i efterskott kan också vara rätt kul, eller hur?!
 
Idag sitter jag i skuggan i vårt uterum och bloggar.
Solen skiner, tvätten torkar och livet leker!
Hoppas du också har det bra!
Kramar! 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Såååå fint tonårskort i härliga färger och en så vacker utstansad fjäril:))Gillade den läckra vimpeln oxå:)) Och självklart det läckra kuvertet:))
Här hos oss är det ett perfekt väder, enligt mig;)
Runt 19grader och lite sol och moln:))

Ha det nu så gott där uppe i Björkebo:))
Kramizar Marie

2015-07-14 @ 13:38:17
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0