16 juli -15 Kort till dagens jubilar.....

Idag fyller en av tjejerna i vårt scrapgäng
jämna år.
Fick just reda på att hennes kort kommit fram
så nu kan jag visa det:
 
 
En födelsedagskram kommer den här lilla hÄngeln med.
Mönsterpapperen är från MajaDesigns nya sommarserie.
Använde de mönstrade kanterna
att dekorera tagsen med.
Bakom motivet satte jag en cardstock
utstansad med Spellbinders Fleur De Lis Rectangles
och prydde den med små vita halvpärlor.
 
 
Färglade med Distress Markers 
och vattenpensel.
Tumbled glass på klänningen
matchade mönsterpapperet ganska bra.
 
 
En närbild på blomhörnet.
De små rosa rosorna har jag färgat in med
lite Distress abandoned coral
för att matcha bokstäverna
och blommorna på papperet.
Bakom spetsen satte jag en remsa
av den rosarutiga kanten.
 
 
Insidan....
 
 
......baksidan.....
 
 
....och kuvertet.
Det fanns inte så många "kuvertpapper",
d v s papper med en snyggt mönstrad hörna,
i den här pappersserien,
men det fick duga ändå ;-)
 
 
Tack och lov skötte posten sig
så kortet kom fram till idag, har jag hört!
 
Idag har jag varit hos Monika i Bollnäs
och provat på att göra betonggrejor i hennes trädgård.
Vi var fyra glada "betongare"
och två små sjuårstjejer
som nästan aldrig ville sluta.....
På lördag ska vi ha "avteckningsparty"
och se vad det blivit av vårt "kladd" ;-)
Spännande!!
Alltid kul att prova på nåt nytt!!
Har du hittat på nåt nytt "pyssel" i sommar?
Kram!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Åhhhh! så snyggt 50-årskort:)) Söt hÄngla stämpel som du färglagt så snyggt, färgerna passade perfekt till pappret:)) De små tagsen tokgillade jag:)
Den dien från Spellbinders var läcker och blev ju jättesnygg med de vita halvpärlorna:))))Du har dekorerat så snyggt:) Kuvertet blev super läckert med det pappret:)) Jag fick hem de papprena i veckan oxå, visst är de läckra!!

Visst är det kul att "gegga" med betong:)) och lika spännande är det att se hur det blev. Lycka till!
Tack för din rara kommentar:))

Idag går gubben på semester 4 veckor, så skönt:))
Ikväll blir det en sväng till vår sommarstuga och fira lite;)

Ha nu en skön fin helg och var rädda om varann:)
Kramizar Marie

2015-07-17 @ 09:12:19
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0