6 juli -15 Grattiskort.....

....bjuder jag på i bloggen idag.
Det är en av tjejerna i vårt scrapgäng
som fyllde år i lördags
och nu vet jag att hon är hemma igen
och har fått sitt kort
så nu kan jag visa det här:
 
 
En liten goding från hÄnglar-Maries hand
kommer här med en födelsedagskram.
Div papper ur min spillpapperslåda,
som matchade det valda "kuvertpapperet"
fick vara med.
Jag gör ju ofta så att jag plockar ihop
ett kit av "möjliga papper och dekorationer"
innan jag börjar pröva mig fram
till det färdiga kortet.
Lägger till och drar ifrån
och kanske får nya idéer
och får leta i gömmorna efter ytterligare detaljer.
 
 
 
En tag klippte jag till av en spillbit,
fodrade den med vitt,
chalkade kanterna och stämplade
med en textstämpel från InkyWings
(som har så många användbara textstämplar).
Slog ett hål och trädde i några pärlband
som jag knöt fast med en lintrådsrosett.
De söta remsorna med bina
är kanten från ett mönsterpapper
och passade så bra här tyckte jag.
 
 
Jag "byggde" en blomma av tre olika
och satte lite bling på motivet.
(Tyvärr blev fotot lite suddigt,
men du ser nog ändå!)
 
 
Motivet är stansat i överkant
med en die jag fick i present av Åsa -
hon vet hon vad mamma önskar!!
En kakservett bakom motivhörnet
och en blomma där också.
 
 
Kuvertet är i ett gammalt mönsterpapper
med lite glittrande detaljer,
som tyvärr inte syns på fotot.
 
 
Det går igen både på framsidan
och här på kortets baksida.
 
 
Insidan däremot fick en "ruta"
från ett papper i spillpapperslådan
som jag tyckte passade perfekt i färg.
Blommor och bling också förstås.
 
 
Ja, nu hoppas jag verkligen
att kortet nått födelsedagsbarnet!
Hoppas också att du fått lite inspiration!
 
Här är det ett riktigt scrapparväder idag
efter all sol och värme.
Det gör att jag har mer att visa imorgon
om du vill!
Kramizar!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Såååå vackert kort du gjort, me like:)) hÄngla stämplarna är ju sååååå söta:)) Och du har färglagt så snyggt:) Pappers remsorna med bina på var så söta:) Fina textstämplar och kuvertet blev så snyggt som vanligt:))
Välkommen in till mig och kika på några kort jag gjorde till Teds lärare.

Må nu så gott i Björkebo:)
Kramizar Marie

2015-07-07 @ 15:05:38
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Jasmine

Så härliga färger!
Jättefint kort också, såklart. Du är ju jätteduktig och jag beundrar dina verk :)

Kram!

2015-07-08 @ 12:04:51
URL: http://noxine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0