14 maj -15 Veckans julkort i brunt i bloggen idag...

Är alldeles slut efter allt studentfirande,
men idag blev det både lite trädgårdsjobb
och sen, när regnet stoppade det,
ett julkort!!
 
 
Idag går det helt i brunt och vitt.
 
Ett fint snöstjärnepapper från Maja
fick ge idéerna till upplägget.
Stämpeln passar ju bra till
och snöstjärnorna med stickles diamond
samt en bronsfärgad blingsten i mitten.
De är köpta på Pandurorean idag.
 
 
Den vita kanten är stansad med en Martha Stewart-stans.
Satte dit ett brunt organzaband med satinkanter,
dem gillar jag, och en likadan rosett.
God Jul-skylten tror jag kommer från ett Pionpapper.
 
 
Kortets insida fick också en liten God Jul-remsa
och Åsas fina julpoststämpel.
 
 
Kortets baksida med dekor av mönsterpapperet,
stansade kanter
och min namnetikett.
 
 
Kuvert hör förstås till.
 
 
Kortet och kuvertet till sist.
Ja, då blev det ett julkort den här veckan också!!
 
Hoppas du haft en skön helg,
det har jag!
Nu börjar midsommarveckan
och jag ska börja packa inför flytten till Björkebo.
Lite mer trädgårdspyssel 
ska jag väl också hinna med innan vi flyttar upp.
 
Ha det gott! 
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Becca

Vilket underbart kort, jag älskar kuvertet.

2015-06-14 @ 22:58:51
URL: http://beccapysslar.blogspot.se/
Postat av: Anonym

Väldigt fint o stilrent julkort

2015-06-15 @ 09:40:11
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Såååå vackert julkort i vackra bruna färger, me like:)) Fina papper, dies och organza bandet var såååå snyggt! Kuvertet blev jätte fint i det pappret:)) Du är inte dålig som orkar hålla igång julkorts tillverkningen:))

Må så gott
Kramizar Marie

2015-06-16 @ 12:26:30
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0