16 juni - 15 Härliga ungdomar.....

...har jag haft i min trädgård!!
Oj så fint de gjort!! 
Ligusterhäcken är rensad och klippt!
Schersminen flyttad
och en ny fin rabatt fixad för den
och till våren massor med lökvävter.
 
När jag körde trädgårdsskräp till återvinningen
innan vi for till London
hittade jag en jättehög med påskliljekrukor
som någon slängt.
Nu är alla lökarna nedgrävda i våra rabatter!!
 
 
Vallmon och blåklint (egentligen lite "ogräsblommor")
pryder ett hörn av trädgården.
Jättevallmon har stora knoppar
och några keramikfrön på ameringsjärnstänglar
lyser i hörnet och hjälper till att stötta jättevallmon.
På skylten står det:
Sitt ner och bara njut en stund.
 
 
Syrenen har inte riktigt blommat klart.
Sen ska den klippas in lite.
Det fina lilla trädgårdsskjulet
rymmer precis gräsklipparen och skottkärran
och var ett nytillskott förrförra sommaren
och i fjol la Matilda, mitt barnbarn som är stenläggare,
den fina lilla stenläggningen framför.
Den lilla måbärshäcken mot grannen 
blev också klippt idag, men av mig.
 
 
Under körsbärsträdet blommar kaukasisk förgätmigej,
nepeta och en blomvillig rosa näva.
 
 
Några keramikfrön och en trollslända
bår här också och hjälper en klematis
som så småningom slingrar sig långt upp i trädet
och blommar blått långt in på hösten.
Eftersom vi ju är i Björkebo mest hela sommaren
har jag försökt planera så
att det blommar mest här hemma vår och höst.
 
 
Löjtnantshjärtat har snart blommat över
och liljorna bredvid är redo att ta äver.
 
 
En av de blå nävorna har också börjat slå ut....
 
 
... liksom den rosa (som står i ett blåsigt läge 
och helst inte ville vara med på bild )
Rosenspirea i bakgrunden
som snart blommar rödrosa.
 
Imorgon kommer mina "trädgårdsänglar" tillbaka
och ska ta en dust med ormbunkar och kirskål
i rhododendronrabatten!
Underbart!!
 
Kram!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Titti

Bara älskar att se på dina fina bilder av din trädgård .
Så fint du gör fint i dina trädgårdar och gör så fina kort
Trevlig Midsommar på dig/er , kram från Titti 💐

2015-06-17 @ 15:50:41
URL: http://snowflake64.se
Postat av: bili

Fantastiska bilder, trevligt att se. Kram och trevlig midsommar önskar jag dig. /bibbi

2015-06-17 @ 15:53:08
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så vackert ni har på baksidan av trädgården:)
Gulligt av ungdomarna att hjälpa till i trädgården:))
Snyggt med keramiken i landen bland blommorna:)
Nävan är en vacker blomma:) Du vet väl att Kirskålen har ett dyrt kilopris!;) Jag har aldrig ätit den, har du?;)

Må så gott
Kramizar Marie

2015-06-17 @ 16:24:24
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0