25 juni -15 Födelsedagar på rad....

.....som ett pärlband här efter midsommar.
Det har ju varit bra "kortmakarväder"
med regn och rusk,
så det har blivit några kort gjorda.
 
 
Dagens kort har mönsterpapper 
från ett gammalt block från Panduro,
samt lite spillpapper.
Blommor och blad ur mina gömmor.
 
 
Blomstämpeln är från hÄnglar & stÄnglar
och jag har färglagt med mina akvarellfärger.
Har stansat ut både motivet
och papperet bakom med Spellbinders-dies.
 
 
Ett par biljetter stämplade med Grattis fån Vilda
och Njut av dagen från InkyWings.
Prickigt rand med rosett
och en emaljbrad från en Panduro-rea.
 
 
Allt är monterat på 3D-kuddar
i lager på lager
för att få lite struktur på kortet.
 
 
Valde det här papperet p g a 
att det blev ett så snyggt kuvert.
Visst är det typiskt mig!? ;-)
 
 
Insidan på kortet fick samma upplägg
och en grattisstämpel från InkyWings.
 
 
Kortets baksida och....
 
 
....kortet med sitt kuvert.
 
Imorgon överger jag Björkebo för några dar.
På lördag ska jag åka till Heby
på scrapträff med "knytis".
Har bakat lite sockerfritt till "gofika" idag.
Får med mig Rosa från Gävle.
Ska bli jättekul!!
 
Ha det gott och var rädda om varann!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Sindra

Ett underbart kort, som vanligt! Plus kuvertet förstås som blev supersnyggt i det pappret! :)
Ha det riktigt skoj på träffen :)
Kram

2015-06-25 @ 22:16:11
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se/
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Såååå vackert födelsedags kort, me like:) Söt hÄngla stämpel som du färglagt så fint:)) Kuvertet
blev jätte snyggt:))

Hoppas du får en trevlig scrapträff:))

Må så gott
Kramizar Marie

2015-06-25 @ 22:23:48
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Iffa

Du är en mästare på detta med kuvert! Jättefint blv detta. Snyggt kort och fina detaljer :)
Ha en jättefin och rolig scrapträff idag!!
Kram iffa

2015-06-27 @ 10:19:56
URL: http://iffasscrap.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0